Forum > Färdiga produktioner
Faded black to grey
Wernborg:
--- Citat från: asti skrivet 12.01.2011, 19:59:43 ---Du får till en tung, maffig ljudbild! Snygga gitarrer, men lite för mycket dist för min smak. :)
Harmonimässigt händer inte så mycket, men antar att det inte är huvudsyftet här.
Sången är lite återhållsam ibland tycker jag, som om du var lite osäker på melodin.
Men du säger att det är första utkastet, så det är inte så konstigt.
--- Slut citat ---
Syftet är helt rätt uppfattat. Stort och maffigt är tanken. Jag kommer inte sjunga lead på denna i färdigt skick.
Tack för feed.
--- Citat från: egghuvud skrivet 13.01.2011, 10:17:48 ---Jodå. Jag håller nog med Asti om att jag kanske förväntar mig lite mer harmonisk komplexitet., Sångmeldoin inbjuder till det på något sätt. men jag tror att det kan bli något om du jobbar lite till med den. Grundidén håller absolut. (bra gitarrsolo förresten)
:)
--- Slut citat ---
Spännande. Vad är det som gör att du förväntar dig mer harmonisk komplexitet. Är det introt som spökar till det kanske. Det är väl egentligen där det händer mest grejer harmoniskt?
Kul att solot gillas.
Tack.
egghuvud:
--- Citat från: Wernborg skrivet 13.01.2011, 11:44:36 ---
--- Citat från: egghuvud skrivet 13.01.2011, 10:17:48 ---Jodå. Jag håller nog med Asti om att jag kanske förväntar mig lite mer harmonisk komplexitet., Sångmeldoin inbjuder till det på något sätt. men jag tror att det kan bli något om du jobbar lite till med den. Grundidén håller absolut. (bra gitarrsolo förresten)
:)
--- Slut citat ---
Spännande. Vad är det som gör att du förväntar dig mer harmonisk komplexitet. Är det introt som spökar till det kanske. Det är väl egentligen där det händer mest grejer harmoniskt?
Kul att solot gillas.
Tack.
--- Slut citat ---
Njaee kanske introt... men också att det är du och att jag vet din potential :)
cykeln:
Snygg grund
Antar att man ska tänka sig EMUs verkstad och annan sång på denna
Sologitarren är grym - däremot de där hårdrockvarianterna vet jag inte
Ganska vilsam - inget större händer
men nog kan det bli en pålkran av detta också
Gurano:
Hej!
Egentligen är jag fel målgrupp för denna typ av musik då jag inte uppskattar den till fullo. Men jag tror ändå att det kan finnas värden i att man svarar/tycker nåt för er. Så tänker i alla fall jag när man skriver i mina verk trots att man tycker det är mindre bra :)
Här är större och mindre tankar från mig: En bra ljudbild som väntat, när man lyssnar på dina/era produktioner och bra lirade instrument på det stora hela. Det börjar bra med PF-anda (som EQ skrev) men sedan blir det för mycket "mjuk" hårdrock för min smak.
Tycker inte att din röst och musikstil riktigt gifter sig på något sätt. Vid ca 189-190 låter det som du snubblar till på gitarrsolot (även om du kanske inte gör det - men det låter så i mina öron i alla fall). Vid 169 låter det som ett oavsiktligt plockavbrott på guran - flytet försvinner? Tycker inte att det händer så mycket i låten generellt även om du solar - den tuggar liksom bara på.
Hmmm låter som jag bara gnäller - men det är inte min mening, för ni är bra på det du/ni gör. Jag hoppas ändå att ni kan vaska fram något ur mina tankar som är värt nåt?
Ha det gott
Gurano
Wernborg:
--- Citat från: cykeln skrivet 13.01.2011, 21:07:22 ---Snygg grund
Antar att man ska tänka sig EMUs verkstad och annan sång på denna
Sologitarren är grym - däremot de där hårdrockvarianterna vet jag inte
Ganska vilsam - inget större händer
men nog kan det bli en pålkran av detta också
--- Slut citat ---
Tack. Vi får se hur det utvecklas ja.
--- Citat från: Gurano skrivet 13.01.2011, 21:36:57 ---Hej!
Egentligen är jag fel målgrupp för denna typ av musik då jag inte uppskattar den till fullo. Men jag tror ändå att det kan finnas värden i att man svarar/tycker nåt för er. Så tänker i alla fall jag när man skriver i mina verk trots att man tycker det är mindre bra :)
Här är större och mindre tankar från mig: En bra ljudbild som väntat, när man lyssnar på dina/era produktioner och bra lirade instrument på det stora hela. Det börjar bra med PF-anda (som EQ skrev) men sedan blir det för mycket "mjuk" hårdrock för min smak.
Tycker inte att din röst och musikstil riktigt gifter sig på något sätt. Vid ca 189-190 låter det som du snubblar till på gitarrsolot (även om du kanske inte gör det - men det låter så i mina öron i alla fall). Vid 169 låter det som ett oavsiktligt plockavbrott på guran - flytet försvinner? Tycker inte att det händer så mycket i låten generellt även om du solar - den tuggar liksom bara på.
Hmmm låter som jag bara gnäller - men det är inte min mening, för ni är bra på det du/ni gör. Jag hoppas ändå att ni kan vaska fram något ur mina tankar som är värt nåt?
Ha det gott
Gurano
--- Slut citat ---
Helt rätt ang. båda tidsangivelserna, men som sagt. Jag var ute efter feedback på form och komposition. Ny sångare och nytt arr kommer sedan. Tackar.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida