Forum > Färdiga produktioner
Faded black to grey
Wernborg:
--- Citat från: Girly skrivet 06.02.2013, 16:32:00 ---I'm blown away :o
För att återgå till svenska... vilken låt!!! Sjukt bra! :D
Tur att Hagis pratade om den här eftersom den gått mig alldeles förbi :)
Gillar, gillar, gillar :wub:
Girly
--- Slut citat ---
Oj, oj, oj. Ett sådant fint betyg till.
Tack så väldans!
Får ge massor av cred till Erik också som lyfte låten till en helt annan nivå än vad jag själv klarar av.
:)
Emulator:
Mästerligt. Så mycket bättre än så mycket som finns på skiva.
Pissgrejor:
svengelskan förstör en hel del när allt annat är så jävla bra. mer e än ä, mer d än t bör det vara. Sen är det lite timing issues i ingångar till bryggor och refrängen.
"l:et i living skall ligga klistrat på ettan", och inte 50 ms efter. Man kunde dra den lite i en daw.
Nästan lite floodskt slutloopande också. Helt jävla underbart.
din bästa tror jag. GRYMT!
palm:
Ja vad säger man...
Mkt mkt bra! Gillar soundet, det syntiga mot gitarrerna, både distade och akustiska. Kompet på den akustiska är skönt.
Melloslingan är också kanon och dessutom sjunger ni/ han kanon.
Jag har väl bara en invändning - längden!? Inte alltid bäst med lång ;-)
/palm
Emulator:
riktiga låtar har tvåsiffrigt antal minuter LOL
jag tycker i princip alltid om långa låtar; är det bra så tycker man ju att det är bra att det finns mycket av varan. Om man inte är superfanatiskt förtjust, så blir väl längden lite av en plåga.
Följdaktligen lyssnar jag nog mest på sånt jag verkligen gillar eftersom det oftast är verkligt långa låtar :D
Wernborg:
--- Citat från: Emulator skrivet 09.03.2013, 13:18:49 ---Mästerligt. Så mycket bättre än så mycket som finns på skiva.
Pissgrejor:
svengelskan förstör en hel del när allt annat är så jävla bra. mer e än ä, mer d än t bör det vara. Sen är det lite timing issues i ingångar till bryggor och refrängen.
"l:et i living skall ligga klistrat på ettan", och inte 50 ms efter. Man kunde dra den lite i en daw.
Nästan lite floodskt slutloopande också. Helt jävla underbart.
din bästa tror jag. GRYMT!
--- Slut citat ---
Svengelska eller inte. Svårt att korrigera om man inte lägger ner astronimiskt mycket tid på sången.
Floodskt :wub:
--- Citat från: palm skrivet 09.03.2013, 18:33:35 ---Ja vad säger man...
Mkt mkt bra! Gillar soundet, det syntiga mot gitarrerna, både distade och akustiska. Kompet på den akustiska är skönt.
Melloslingan är också kanon och dessutom sjunger ni/ han kanon.
Jag har väl bara en invändning - längden!? Inte alltid bäst med lång ;-)
/palm
--- Slut citat ---
Kul att mina idéer om konstraster går fram. Precis som du uppfattade den var min tanke. Tack för lyssningen. :)
--- Citat från: Emulator skrivet 09.03.2013, 18:43:54 ---riktiga låtar har tvåsiffrigt antal minuter LOL
jag tycker i princip alltid om långa låtar; är det bra så tycker man ju att det är bra att det finns mycket av varan. Om man inte är superfanatiskt förtjust, så blir väl längden lite av en plåga.
Följdaktligen lyssnar jag nog mest på sånt jag verkligen gillar eftersom det oftast är verkligt långa låtar :D
--- Slut citat ---
Långa låtar är livet! :wub:
Nu flyttar denna till färdiga.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida