Forum > Färdiga produktioner

Faded black to grey

(1/11) > >>

Wernborg:
LÅTNAMN: Faded black to grey
GENRE: Electronica/Rock
INSPELNINGSÅR: 2013
FORMAT: mp3

Från plattan Rising. Släpps i juni 2013.

hogge:
Som Du vet så har jag ju en del bekymmer med denna gengre - men detta låter (trots detta) onekligen jävligt bra.. Här har Du hittat en oerhört stabil och bra grund.. Får Du (Ni?) fila lite på detta och sen på med en riktigt bra sång så kan det gå hur långt som helst..

Lycka till och Gott Nytt....

equality:
Tjusigt intro i ödslig PF-anda eller Monika Törnells (Ted Ströms) Vintersaga. Som komposition håller den hög klass. Inte så förtjust i distgurorna, kunde gärna fått vara akke-d:o. Sticket funkar bra. Gillar outrot, snyggt ljud på pianot. Fin stämning rakt igenom. Vet att ni sätter ribban mycket högt och det skall bli intressant att följa denna.

Eddi:
Gillar låten tokmycket bra lir och bra tryck rakt över även om trummorna kommer att utvecklas en hel del skulle jag tro - jag gillar inte din röst till det hör alldeles för tanigt men det ger en bild över hur det skulle kunna låta.

Wernborg:

--- Citat från: hogge skrivet 31.12.2010, 01:40:54 ---Som Du vet så har jag ju en del bekymmer med denna gengre - men detta låter (trots detta) onekligen jävligt bra.. Här har Du hittat en oerhört stabil och bra grund.. Får Du (Ni?) fila lite på detta och sen på med en riktigt bra sång så kan det gå hur långt som helst..

Lycka till och Gott Nytt....

--- Slut citat ---
Tackar.
Vilken genre är det? Vi filar lite till. Eller mycket.  :)

--- Citat från: equality skrivet 31.12.2010, 14:39:11 ---Tjusigt intro i ödslig PF-anda eller Monika Törnells (Ted Ströms) Vintersaga. Som komposition håller den hög klass. Inte så förtjust i distgurorna, kunde gärna fått vara akke-d:o. Sticket funkar bra. Gillar outrot, snyggt ljud på pianot. Fin stämning rakt igenom. Vet att ni sätter ribban mycket högt och det skall bli intressant att följa denna.

--- Slut citat ---
Ja, introt har något extra. Ödsligt på något vis tycker jag. Distgurorna kom till lite i efterhand. Låten gjordes först med enbart akke-guror, men jag tyckte det blev lite tunt. Till slutmix blir det säkert en variant av båda. Tack för tyck.

--- Citat från: Eddi skrivet 01.01.2011, 02:47:18 ---Gillar låten tokmycket bra lir och bra tryck rakt över även om trummorna kommer att utvecklas en hel del skulle jag tro - jag gillar inte din röst till det hör alldeles för tanigt men det ger en bild över hur det skulle kunna låta.

--- Slut citat ---
Tokmycket alltså.  :D Tackar.
Ja, alltså... Alltihop är råslaskar mest för att få ner låten "på band". Allt kommer göras om mer eller mindre. Emu fixar soundet i nästa skede så får vi se vart den tar vägen.

Grått nytt hår allihop!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion