Forum > Färdiga produktioner

Faded black to grey

<< < (2/11) > >>

MaxB:
Har nog potential men jag är oftast inte så förtjust i genren (vilken genre?  B)) med hårda distguror, men så kommer här ett lugnt parti med piano och jag är såld. Nja jag gillar inte de vassa övertonerna i introljudet som även finns tillsammans med pianot här i slutet. Jag gillar soundet men jag hör ett innehåll av vassa högfrekventa toner som inte känns bra.

Med mer arbete kan det nog bli intressant även för mig men ännu är det i mina otränade musiköron många transportsträckor. Många bitar återstår att få på plats. Det blir intressant att följa!

kpinnen:
Kompositionen funkar bra och med chrome touchen på detta så kommer det bli mycket bra och intressant.

Wernborg:

--- Citat från: MaxB skrivet 01.01.2011, 13:54:58 ---Har nog potential men jag är oftast inte så förtjust i genren (vilken genre?  B)) med hårda distguror, men så kommer här ett lugnt parti med piano och jag är såld. Nja jag gillar inte de vassa övertonerna i introljudet som även finns tillsammans med pianot här i slutet. Jag gillar soundet men jag hör ett innehåll av vassa högfrekventa toner som inte känns bra.

Med mer arbete kan det nog bli intressant även för mig men ännu är det i mina otränade musiköron många transportsträckor. Många bitar återstår att få på plats. Det blir intressant att följa!

--- Slut citat ---
Tack Max. Bra poäng med övertonerna i padljudet. Gissar att jag ändå inte få behålla så mycket när Emu sätter tänderna i detta.  :lol:

--- Citat från: kpinnen skrivet 03.01.2011, 13:26:03 ---Kompositionen funkar bra och med chrome touchen på detta så kommer det bli mycket bra och intressant.

--- Slut citat ---
Kalas! Tack.

asti:
Du får till en tung, maffig ljudbild! Snygga gitarrer, men lite för mycket dist för min smak.  :)
Harmonimässigt händer inte så mycket, men antar att det inte är huvudsyftet här.
Sången är lite återhållsam ibland tycker jag, som om du var lite osäker på melodin.
Men du säger att det är första utkastet, så det är inte så konstigt.

egghuvud:
Jodå. Jag håller nog med Asti om att jag kanske förväntar mig lite mer harmonisk komplexitet., Sångmeldoin inbjuder till det på något sätt. men jag tror att det kan bli något om du jobbar lite till med den. Grundidén håller absolut. (bra gitarrsolo förresten)
 :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion