Forum > Färdiga produktioner

Faded black to grey

<< < (4/11) > >>

Emulator:

--- Citat från: Gurano skrivet 13.01.2011, 21:36:57 ---Hej!
Egentligen är jag fel målgrupp för denna typ av musik då jag inte uppskattar den till fullo. Men jag tror ändå att det kan finnas värden i att man svarar/tycker nåt för er. Så tänker i alla fall jag när man skriver i mina verk trots att man tycker det är mindre bra :)

Här är större och mindre tankar från mig: En bra ljudbild som väntat, när man lyssnar på dina/era produktioner och bra lirade instrument på det stora hela. Det börjar bra med PF-anda (som EQ skrev) men sedan blir det för mycket "mjuk" hårdrock för min smak.
Tycker inte att din röst och musikstil riktigt gifter sig på något sätt. Vid ca 189-190 låter det som du snubblar till på gitarrsolot (även om du kanske inte gör det - men det låter så i mina öron i alla fall). Vid 169 låter det som ett oavsiktligt plockavbrott på guran - flytet försvinner? Tycker inte att det händer så mycket i låten generellt även om du solar - den tuggar liksom bara på.

Hmmm låter som jag bara gnäller - men det är inte min mening, för ni är bra på det du/ni gör. Jag hoppas ändå att ni kan vaska fram något ur mina tankar som är värt nåt?

Ha det gott
Gurano

--- Slut citat ---

Riktigt bra kommentar, precis som man vill ha dem, och ett riktigt bra bevis att man kan få relevant kritik av någon som egentligen inte gillar genren!!!

Har inte så mycket att komma med i nuläget känner jag, men tar till mig alla kommentarer och synpunkter senare när det blir dags att arra/mixa/sabba den här låten :D

tack för bra respons från många :D

mixuz:
vad gäller texten.. jag har lite svårt att höra vad du sjunger
kan du inte lägga upp texten?

Wernborg:

--- Citat från: mixuz skrivet 14.01.2011, 17:12:06 ---vad gäller texten.. jag har lite svårt att höra vad du sjunger
kan du inte lägga upp texten?

--- Slut citat ---

Ok. Längst upp i tråden.

Wernborg:
Länge sedan denna tråden var aktiv, men det har sin förklaring.

Det var ursprungligen en låt tänkt för Chrome, men låten hann inte bli färdig nog för att komma med i arbetet med Chromes andra platta så nu blev det en Wernborg-låt istället med Erik på sång. Kommer med på min nästa utgivning istället.

Om någon mot förmodan kommer ihåg låten så är i stort sett ALLT omgjort. Kan finnas någon enstaka synt kvar, men se detta som en ny låt att kommentera.

Det som definitivt är kvar att göra är en körstämma till refrängerna. Samt lite mixfix. Men tyck till om allt.

HasseFX:
...oj va bra detta kan bli!! :)  Stark låt och goda idéer!!! Här och var lite för svengelskt uttal dock...

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion