Forum > Färdiga produktioner

Asti feat Julianna - All I can think of

<< < (23/30) > >>

asti:

--- Citat från: MaxB skrivet 28.01.2011, 07:57:30 ---Hi Juliana!
What kind of microphone do you use? AnalogFreak suggests using another microphone, so I'm a little bit curious.

I use a Sound Project B1 in all my recordings and, regardless what others might say, I'm really satisfied with the result.

--- Slut citat ---

Jag hämtar från ett tidigare inlägg av Julianna - "I used an AT 2050 multidirectional microphone".
Vet inte själv någonting om den.
/Asti

Analogfreak:
AT2050 borde inte bli så där vass. Då är det nåt annat som är fel. Vad använde hon för preamp?

asti:

--- Citat från: Analogfreak skrivet 28.01.2011, 11:24:52 ---AT2050 borde inte bli så där vass. Då är det nåt annat som är fel. Vad använde hon för preamp?

--- Slut citat ---

Har tyvärr ingen mer "teknisk" info än detta!

Julianna, what kind of preamp did you use?

/Asti

MaxB:

--- Citat från: Analogfreak skrivet 28.01.2011, 09:26:29 ---Studio Projects hahahaha. Tack nu vet jag vars du befinner dig. Tänk om alla kände till B1:an som är så bra. Då skulle ingen kasta bort pengar på dyra mikrofoner.

--- Slut citat ---

Jag har tre budskap till dig:

1) Lyft din mentala nivå, eftersom du alldeles för lätt får oss andra att regrediera, å det grövsta.
Bland tomtar och troll - kom ihåg din roll! Lyssna och lär - såväl här som där.
[mp3=200,20,0,left]http://www.shivas.se/files/kontrollrumsklagan.mp3[/mp3]

2) Med ett sånt enastående intresse, fråga Juliana yourself. Det ter sin aningen märkligt att du frågar en vuxen människa i det musikerforum du och Juliana befinner sig i. Asti hjälper dig med att ställa din fråga på engelska. Om du inte förstått eller lärt dig, kan jag förklara att Asti och Juliana inte är samma person. De befinner sig inte ens i samma hus, stad eller land! Om du är intresserad, fråga Juliana själv och gör det på engelska.

3) Kom ihåg att vara ödmjuk avseende nivå på utrustning och kunnande och lär dig själv.

bjurte:

--- Citat från: Analogfreak skrivet 28.01.2011, 09:26:29 ---Studio Projects hahahaha. Tack nu vet jag vars du befinner dig. Tänk om alla kände till B1:an som är så bra. Då skulle ingen kasta bort pengar på dyra mikrofoner.

--- Slut citat ---
Moget utalande...  ;)
Hur gammal sa du att du var?? 36!! Ja jisses.. :lol:

Dyrast grejjer vinner...Eller???   :blink:

Förlåt Asti och Julianna!!
Skitbra låt och framförd..(Har bara lyssnat på originalet,vågar inte lyssna på Trollets version för det lär väl låta så bra att jag måste köpa Fiiinare mickar.  :rolleyes:)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion