Forum > Färdiga produktioner
Asti feat Julianna - All I can think of
Burnin Sven:
Skoj att du kom förbi och tittade. Det finns oanade möjligheter med web tv, man skulle tex kunna köra festivalerna här live on air med programledare omröstningar och hela kittet.
Här är min version, om den blev bättre eller sämre vet jag inte. Kanske i bästa fall lite mindre diskantrik men tappar lite i värme dessvärre. Kompressorn i Mixbus verkar funka som att den ger nån slags lite mer detaljerad definition per instrument/vox insats på nåt sätt. Typ så att det blir lite bättre urskiljning, i alla fall i mina lurar och öron :D . Jag har haft fel förr :D .
Nåväl. Ha det bra.
Göran
asti:
--- Citat från: Burnin Sven skrivet 30.01.2011, 23:31:12 ---Skoj att du kom förbi och tittade. Det finns oanade möjligheter med web tv, man skulle tex kunna köra festivalerna här live on air med programledare omröstningar och hela kittet.
Här är min version, om den blev bättre eller sämre vet jag inte. Kanske i bästa fall lite mindre diskantrik men tappar lite i värme dessvärre. Kompressorn i Mixbus verkar funka som att den ger nån slags lite mer detaljerad definition per instrument/vox insats på nåt sätt. Typ så att det blir lite bättre urskiljning, i alla fall i mina lurar och öron :D . Jag har haft fel förr :D .
Nåväl. Ha det bra.
Göran
--- Slut citat ---
Ja, det öppnar många möjligheter, men kräver samtidigt engagemang och framför allt tid antar jag!?
Din version låter bra tycker jag. Ska kolla mer senare med bättre lurar! Tack för ditt bidrag!
Ha det bra själv!
/Asti
Burnin Sven:
Jo det tar lite tid faktiskt men jag kombinerar ofta med att spela in och mecka med min musik on air så det blir väl ungefär lika mycket tid som jaq skulle lägga på det ändå :D . Men det är skoj och lite som att ta ett steg till och föra in video i det hela också.
Skoj att du gillade min så kallade mastring. Det jag hör som brister i mitt resultat det är som sagt värmen i ljudet speciellt i dom lägre frekvenserna samt att ljudbilden blir lite väl smal på något sätt.
Angående Mixbus så är det dessvärre Mac only vilket är synd då det är ett mycket prisvärt program, tror jag gav runt 800 kronor för det. Jag kan visa det on air om intresse finns.
Göran
Lazarus:
Vilken mysig låt !
Vet inte varför men jag kommer att tänka på "Renaissance" emellanåt. Det är något med harmonierna tror jag.
/Lazarus
asti:
--- Citat från: Lazarus skrivet 31.01.2011, 22:25:08 ---Vilken mysig låt !
Vet inte varför men jag kommer att tänka på "Renaissance" emellanåt. Det är något med harmonierna tror jag.
/Lazarus
--- Slut citat ---
Roligt att du gillar!
Lyssnade på ett par låtar med gruppen "Renaissance",
trevligt, men hittade inga speciella likheter med denna!
Är det någon speciell låt du tänker på?
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida