Forum > Demolåtar

Chrome ft Julianna: Changes

<< < (4/6) > >>

Emulator:

--- Citat från: clavinova skrivet 05.10.2010, 10:34:33 ---Skulle kunna analysera detta i bitar men håller i mig och säger bara GRYM! :)

--- Slut citat ---

thnx clavi =)

--- Citat från: spacetrucker skrivet 05.10.2010, 18:33:49 ---Wow, här händer det saker. Gillar mycket, me like :D
Några saker som störde mig, knastret och sen trumljudet där vid 175 på kr spelaren som sedan återkommer. Det lät i mina öron helt fel, torrt, på nåt sätt. Sången är förträfflig. The singing is very, very nice :D

Ser fram emot fortsättning på denna historia. Looking forward for the next episode

Space

--- Slut citat ---

Tack tack! Ja, i know. bad drumweek :D Vill ha mer tjong, bacon och fluff i sagda trummorna. Hoppas det är löst tills nästa version :lol:

--- Citat från: Wernborg skrivet 05.10.2010, 19:19:37 ---
--- Citat från: Rattlesnake skrivet 04.10.2010, 22:31:27 ---
--- Citat från: Wernborg skrivet 04.10.2010, 08:31:33 ---hmm. Har vi inte en tråd för denna redan?

Edit: Har letat men, nej, jag la nog aldrig upp den.

--- Slut citat ---
Tack, jag har letat och letat och fattade nada. :D

--- Slut citat ---

Kom på hur det var. Denna låten har sitt ursprung i den här. (Nothing stays the same), men jag var så missnöjd med låten så det fick bli en ny. Och den dagen satt Chrome-hatten på. Ny låt och sedan skickades den till Emu på rehab och jag glömde bort den. Typ.

Vi hade extrema interna bryderier med alla Higher part 1-4 ett tag och en kort stund ingick även denna i Higher-sviten, men fick bli avslutande låt på plattan istället. (Om allt faller på plats som tänkt)

Vet inte om det gjorde saken klarare, men nu har jag skrivit upp så då kanske vi själva kommer ihåg att den inte är en Higher-del   :wacko:   :lol:

Vi brukar arbeta på detta sätt och det rekommenderas verkligen till andra samarbeten också. Alltså att vi har en överenskommelse att sätta våra namn på alla låtar oavsett varifrån de har sitt ursprung. Är övertygad om att det föder kreativitet istället för att fundera över vem som skrev vad. Det blir också mindre prestige att behålla sina egna "älsklingar" i arren. Jaja. Emu vinner alltid i alla fall. Så länge jag får göra gitarrerna så....  :lol:

Tänkte visst högt.

--- Slut citat ---

:lol: Ja, jobbar man med att skriva låtar ihop är det enklast såhär helt klart.

--- Citat från: Wernborg skrivet 06.10.2010, 00:28:04 ---För att spinna vidare lite på samarbetsinlägget tidigare....

Har för mig att ett par av verserna eller om det var refrängen skrevs i någon slags stafettform över msn. Rekommenderas också, det är riktigt kul.

--- Slut citat ---

det har blivit några texter över msn nu faktiskt, funkar bra med korrekturfolket online så att säga, framförallt några gånger när alla sågar hejvilt och inte nöjer sig förrän det är bra :)

--- Citat från: ynot skrivet 05.10.2010, 21:55:57 ---fantastisk rösr o prestation ... bra låt o lir kanske lite mindre instrument i mellan partierna .. ex inte dist gura o spansk gura samtidigt..
känner liksom igen med lite bättre :)

tony

--- Slut citat ---

Tack und bock Tony! Får se över lirandet mellan, och spanska distkomguror...eller hur det nu blev :lol:

Nu får du väl själv komma igång lite igen tycker jag =)

--- Citat från: uriah skrivet 05.10.2010, 22:30:18 ---Ja va fn säger man ??
Äckligt!!! :rolleyes: Ett riktigt mästerverk.
Kanske lite jämntjockt,men va fanken detta är bra.
Och som dom flesta andra.. Virveln?? Njae... ;)

--- Slut citat ---

äckligt igen alltså :lol:

tack för fina ord, och även de mindre fina om den där (&%¤(/#&(%/&) virveln! :D

Förhoppningsvis kommer visionen med malande jämntjocka som nånslags halvtransframkallande elak vägg att funka bra när det är lite pålagda saker o småfinesser som förhöjer lite mer under resans gång.

Skitroligt att det uppskattas, och ja, jag har trumjobb to attend.

tack allihop!

freddy:
Bra låt och intressant arr. Snygg sång av Julianna, gillar speciellt det spruckna på refrängen.

Virveln på refrängen får mig att associera med digitaldist, ligger något biljud efter varje slag.

Upplever sången som lite för dynamisk för min smak, behöver nog mer kompression. Speciellt på andra versen. Några toner här och där glider av lite i slutet med.

Önskar nog lite högre kompgitarr med, om den får plats. Samt lite mer tryck, men det tror jag kommer när den mastras om inte annat.

Sa jag att det blir en riktigt bra skiva detta? :)

kpinnen:
Stort !

Intressant låt, i början tänkte jag på fläskkvartetten och sen kom Juliannas sång och gjorde det mer intressant.
Håller dock med freddy, jag vill oxå gärna höra lite mer kompgura.

Emulator:

--- Citat från: freddy skrivet 07.10.2010, 09:20:15 ---Bra låt och intressant arr. Snygg sång av Julianna, gillar speciellt det spruckna på refrängen.

Virveln på refrängen får mig att associera med digitaldist, ligger något biljud efter varje slag.

Upplever sången som lite för dynamisk för min smak, behöver nog mer kompression. Speciellt på andra versen. Några toner här och där glider av lite i slutet med.

Önskar nog lite högre kompgitarr med, om den får plats. Samt lite mer tryck, men det tror jag kommer när den mastras om inte annat.

Sa jag att det blir en riktigt bra skiva detta? :)

--- Slut citat ---

Tack för synpunkter. Skall se över den allmänt hatade virveln sen. Jag tror på lite mer medn snyggare dist ;)  Tror J vill sjunga om slutet i viss mån, och det är väl lite mitt fel som klippte ihop slutet av strofer som inte var menade att vara där :D

Kompgitarrvolym noterat!

tack för bra kritik, och jag tror jag hört det där om skivan. tack!  :wub:

--- Citat från: drloop skrivet 07.10.2010, 09:40:37 ---Julianas sångljud är konstigt.
Jobba på det.

--- Slut citat ---

Agree. Skall jobba på det. Thanx herr loop.

--- Citat från: kpinnen skrivet 07.10.2010, 14:34:12 ---Stort !

Intressant låt, i början tänkte jag på fläskkvartetten och sen kom Juliannas sång och gjorde det mer intressant.
Håller dock med freddy, jag vill oxå gärna höra lite mer kompgura.

--- Slut citat ---

Thnx!  Gurakollen skall göras som sagt =)

tack allihop!

Dividend:
Ja, låter fläskkvartetten.

Snyggt sjunget.

Nåt med sångljudet?

Väldigt snyggt trixat ihop av dig emu, hörs att det är många tagningar. Gillar väl inte riktigt det där konstiga piano-ljudet, som spelar nåt solo över 4 takter vid 120-130, sen återkommer ett riktigt piano som spelar ett arpeggio lite senare. Utveckla det :)

SKulle kunna bli en riktig hit om pianot förmedlade nånting.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion