Forum > Demolåtar
Chrome ft Julianna: Changes
Kornstad:
Hmmm, jag såg att jag inte lämnat någon kommentar på denna fast jag lyssnat på den ett antal ggr. Skall genast åtgärdas.
Jag gillar synthbasen som "fjollar" i början. Ta inte bort den. :)
Jätteskön låt detta och partiet där låten stannar upp för att byggas upp igen är riktigt snyggt.
Julianna, you make a great performance in this song and I just love the vibrato you have on the longer notes. Great job!
Det känns som att det fattas lite högre mellanregister innan trummorna kommer igång. En "clean" gura kanske eller ngt liknande?
asti:
Jag menar det "changes" som inleder låten...
BaconMcMuffin:
Thanks, Kornstad! People either love the vibrato or hate it... :lol: it is what it is. ;)
Emulator:
--- Citat från: Kornstad skrivet 21.10.2010, 11:57:00 ---Hmmm, jag såg att jag inte lämnat någon kommentar på denna fast jag lyssnat på den ett antal ggr. Skall genast åtgärdas.
Jag gillar synthbasen som "fjollar" i början. Ta inte bort den. :)
Jätteskön låt detta och partiet där låten stannar upp för att byggas upp igen är riktigt snyggt.
Julianna, you make a great performance in this song and I just love the vibrato you have on the longer notes. Great job!
Det känns som att det fattas lite högre mellanregister innan trummorna kommer igång. En "clean" gura kanske eller ngt liknande?
--- Slut citat ---
Tack k! Skall mecka lite med basen, känns lite slumpmässigt pålagt. Håller med om monstervibratot där, riktigt läckert, och att det stängs av och på så smakfullt :D
Tycker också det fattas något men har inte kunnat satt fingret på det. Hi mid kan nog vara något att kika på.
tack för bra synpunkter !
Emulator:
--- Citat från: asti skrivet 21.10.2010, 12:41:43 ---Jag menar det "changes" som inleder låten...
--- Slut citat ---
Ah ok :) Ja, det är väl lite speciellt kanske :D Lite som Julis vibrato hon beskriver? :lol:
tack för förtydligande Asti!
--- Citat från: BaconMcMuffin skrivet 21.10.2010, 19:00:18 ---Thanks, Kornstad! People either love the vibrato or hate it... :lol: it is what it is. ;)
--- Slut citat ---
On a personal note, I think that what is there to love is first and foremoste the dynamic range and the use of said vibrato. If its on all the time, its not appreciated the way it is when it comes as a beautiful and powerful boost to some lines.
I'd say it pretty f***ing good =)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida