Forum > Demolåtar
Chrome ft Julianna: Changes
Emulator:
Ja, sångljudet är rätt hårt processat för att låta lite mer bacon, men det blev nog inte nån riktig hit antar jag, -flera ha påpekat att det låter skumt. Nåt pianoljud vid 120........vete fåglarene, tror det ligger en gitarr där bara? :blink:
SKall titta igenom arpeggiopartiet också!
tack för tyck =)
Wernborg:
--- Citat från: Dividend skrivet 17.10.2010, 17:13:20 ---Väldigt snyggt trixat ihop av dig emu, hörs att det är många tagningar. Gillar väl inte riktigt det där konstiga piano-ljudet, som spelar nåt solo över 4 takter vid 120-130, sen återkommer ett riktigt piano som spelar ett arpeggio lite senare. Utveckla det :)
SKulle kunna bli en riktig hit om pianot förmedlade nånting.
--- Slut citat ---
Det där konstiga pianoljudet är en helt vanlig spansk gitarr och jag tycker inte den låter konstig alls.
Hur skulle det låta om pianot ifall det förmedlade någonting? Var hör du pianoarpeggiot? Är det dom tre uppåtgående tonerna som svar på sången i refrängen du menar?
asti:
Tungt och skönt sound i låten! Jättesnyggt vid "Everything changes...." t.ex 82 sekunder!
Också riktigt snyggt gitarrsound! Men vid ca 110 sek låter det som att kombinationen av toner
inte riktigt stämmer, tror det är två gitarrer....låter lite rörigt där för någon sekund.
Tycker introts "vandrande" sång "changes" inte behövs, det räcker med Julianna.
Skitbra sång överlag av Julianna, men är lite fundersam på ett par ställen, t.ex 266 sek, där det
låter lite surt. Men jag är förkyld just nu och har antagligen fått en släng av "pitch fever", så
det kan ni ta med en nypa salt! :)
Skön låt!
karl:
fick lite Massivevibes i början och hade hållt i sig hade jag tyckt om allt...tycker den mer blev lite powerb...
bra sound som alltid bra sång även om jag kanske tycker det är lite för mycket attityd....keep going
Allt gott / karl
Emulator:
--- Citat från: asti skrivet 19.10.2010, 13:34:06 ---Tungt och skönt sound i låten! Jättesnyggt vid "Everything changes...." t.ex 82 sekunder!
Också riktigt snyggt gitarrsound! Men vid ca 110 sek låter det som att kombinationen av toner
inte riktigt stämmer, tror det är två gitarrer....låter lite rörigt där för någon sekund.
Tycker introts "vandrande" sång "changes" inte behövs, det räcker med Julianna.
Skitbra sång överlag av Julianna, men är lite fundersam på ett par ställen, t.ex 266 sek, där det
låter lite surt. Men jag är förkyld just nu och har antagligen fått en släng av "pitch fever", så
det kan ni ta med en nypa salt! :)
Skön låt!
--- Slut citat ---
Tack för synpunkter asti! Hör inte riktigt alla toner såhär nu med laptop vid 110, så det får jag be att återkomma till. Är det det "mörka" chaAAAaangEEeess" du tänker på i början där?
På slutet är det sura helt mitt fel. J sjöng en massa saker i helt annan kontext, och jag har klippt ihop saker som inte var tänkta att höras samtidigt :S Skall klippa, klistra och mellodajna, eller så blir det ny sång där helt enkelt :)
Tack för påringningen, kul med konstruktiva synpunkter, och att det gillas :)
--- Citat från: karl skrivet 19.10.2010, 18:50:34 ---fick lite Massivevibes i början och hade hållt i sig hade jag tyckt om allt...tycker den mer blev lite powerb...
bra sound som alltid bra sång även om jag kanske tycker det är lite för mycket attityd....keep going
Allt gott / karl
--- Slut citat ---
Lite mycket attityd + powerballad alltså...kanske kan lösas genom lite mer aggresiv/kallare backing till det hela?
tack för synpunkter :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida