Forum > Demolåtar

Chrome ft Julianna: Changes

(1/6) > >>

Emulator:
LÅTNAMN: Changes
ARTIST/GRUPP: Chrome feat. Julianna
GENRE: Rythm and skrot?
LÅTLÄNGD: lång
KOMPOSITÖR: BWM
PRODUCENT: Barkman
EV. MEDVERKANDE: Julianna
INSPELNINGSÅR: 2010
FORMAT: mp3

Hej Hopp!

har suttit och meckat med den här låten nu så öronen blöder. In o ut, fram o tillbaks, dit och åter.

Fick en hel drös sångfiler av Julianna som jag plockat runt lite med, och byggt ihop nån slags körhistoria av. Vissa ändelser skall göras om, eftersom det jag fick skickat inte var tänkt att låta samtidigt, men efter ett tag så tyckte jag ändå det satt rätt bra.

Nivåer är åt skogen, en pitcheffekt saknas på lite spoken word av W, en synthbas fjollar med i början som jag inte riktigt vet hur jag glömde dör, samt min backing vox dyker upp oanmäld på ett ställe :D

Det jag och vi nu undrar är om själva formen och arrangemanget grovt kan funka? Tänkt att detta skall avsluta  vårt projekt "untitled", varför låten avslutas med lite refrängloopar där bits & pieces från andra låtar på skivan skall komma in lite, som en slags wrapup av det hela.

Sångeffekten är inte heller den spikad, men något åt detta hållet för att få lite kompromisslöst småelakt sound, framförallt från andra versen är önskvart tror jag. Trummorna är nog också lite väl dominanta.

Vad tror ni?

[mp3=200,20,0,left]http://slask.bwmusic.se/changes02.mp3[/mp3]

http://slask.bwmusic.se/changes02.mp3

BaconMcMuffin:
You know... now that I understand how you have arranged the ending... I could actually sing it that way and it would sound one hell of a lot better!!!  :lol:  But, oh... of course, you probably just did it as an excuse to use your new Vocalign plug in...  :P

Wernborg:
hmm. Har vi inte en tråd för denna redan?

Edit: Har letat men, nej, jag la nog aldrig upp den.

Wernborg:

--- Citat från: BaconMcMuffin skrivet 04.10.2010, 03:25:33 ---I could actually sing it that way and it would sound one hell of a lot better!!!  :lol:  But, oh... of course, you probably just did it as an excuse to use your new Vocalign plug in...  :P

--- Slut citat ---

:lol:

Rattlesnake:

--- Citat från: Wernborg skrivet 04.10.2010, 08:31:33 ---hmm. Har vi inte en tråd för denna redan?

Edit: Har letat men, nej, jag la nog aldrig upp den.

--- Slut citat ---
Tack, jag har letat och letat och fattade nada. :D

Jag gillar det här. Tycker hela upplägget är läckert från början till slut, trots att det är ganska jämntjockt komp.
Sånginsatserna är strålande. Distvoxen vid 129s- är jag väl måttligt förtjust i. Men lustigt nog kommer Juliannas röst fram nästan lika klart ändå. Gillar thereminimitationen hon gör på slutet - grymt.
Trummorna var över lag ganska snälla. Men övertonsekot som ligger på virveln på refrängerna tycker jag låter äckligt, som att det blir digitaldist. Det kan jag vara utan.

Men en läcker resa genom olika maskinrum är det. Refrängerna är riktigt bra. Och jag hör inga fel på mixen. :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion