Forum > Demolåtar

Chrome ft Julianna: Changes

<< < (3/6) > >>

Wernborg:

--- Citat från: Rattlesnake skrivet 04.10.2010, 22:31:27 ---
--- Citat från: Wernborg skrivet 04.10.2010, 08:31:33 ---hmm. Har vi inte en tråd för denna redan?

Edit: Har letat men, nej, jag la nog aldrig upp den.

--- Slut citat ---
Tack, jag har letat och letat och fattade nada. :D

--- Slut citat ---

Kom på hur det var. Denna låten har sitt ursprung i den här. (Nothing stays the same), men jag var så missnöjd med låten så det fick bli en ny. Och den dagen satt Chrome-hatten på. Ny låt och sedan skickades den till Emu på rehab och jag glömde bort den. Typ.

Vi hade extrema interna bryderier med alla Higher part 1-4 ett tag och en kort stund ingick även denna i Higher-sviten, men fick bli avslutande låt på plattan istället. (Om allt faller på plats som tänkt)

Vet inte om det gjorde saken klarare, men nu har jag skrivit upp så då kanske vi själva kommer ihåg att den inte är en Higher-del   :wacko:   :lol:

Vi brukar arbeta på detta sätt och det rekommenderas verkligen till andra samarbeten också. Alltså att vi har en överenskommelse att sätta våra namn på alla låtar oavsett varifrån de har sitt ursprung. Är övertygad om att det föder kreativitet istället för att fundera över vem som skrev vad. Det blir också mindre prestige att behålla sina egna "älsklingar" i arren. Jaja. Emu vinner alltid i alla fall. Så länge jag får göra gitarrerna så....  :lol:

Tänkte visst högt.

Eddi:

--- Citat från: Wernborg skrivet 05.10.2010, 19:19:37 ---
--- Citat från: Rattlesnake skrivet 04.10.2010, 22:31:27 ---
--- Citat från: Wernborg skrivet 04.10.2010, 08:31:33 ---hmm. Har vi inte en tråd för denna redan?

Edit: Har letat men, nej, jag la nog aldrig upp den.

--- Slut citat ---
Tack, jag har letat och letat och fattade nada. :D

--- Slut citat ---

Kom på hur det var. Denna låten har sitt ursprung i den här. (Nothing stays the same), men jag var så missnöjd med låten så det fick bli en ny. Och den dagen satt Chrome-hatten på. Ny låt och sedan skickades den till Emu på rehab och jag glömde bort den. Typ.

Vi hade extrema interna bryderier med alla Higher part 1-4 ett tag och en kort stund ingick även denna i Higher-sviten, men fick bli avslutande låt på plattan istället. (Om allt faller på plats som tänkt)

Vet inte om det gjorde saken klarare, men nu har jag skrivit upp så då kanske vi själva kommer ihåg att den inte är en Higher-del   :wacko:   :lol:

Vi brukar arbeta på detta sätt och det rekommenderas verkligen till andra samarbeten också. Alltså att vi har en överenskommelse att sätta våra namn på alla låtar oavsett varifrån de har sitt ursprung. Är övertygad om att det föder kreativitet istället för att fundera över vem som skrev vad. Det blir också mindre prestige att behålla sina egna "älsklingar" i arren. Jaja. Emu vinner alltid i alla fall. Så länge jag får göra gitarrerna så....  :lol:

Tänkte visst högt.

--- Slut citat ---
En föreläsningsturné om samarbetsformer kanske? Folk älskar sånt fast dom fattar inget i alla fall så det ser ljust ut W.

ynot:
fantastisk rösr o prestation ... bra låt o lir kanske lite mindre instrument i mellan partierna .. ex inte dist gura o spansk gura samtidigt..
känner liksom igen med lite bättre :)

tony

bjurte:
Ja va fn säger man ??
Äckligt!!! :rolleyes: Ett riktigt mästerverk.
Kanske lite jämntjockt,men va fanken detta är bra.
Och som dom flesta andra.. Virveln?? Njae... ;)

Wernborg:
För att spinna vidare lite på samarbetsinlägget tidigare....

Har för mig att ett par av verserna eller om det var refrängen skrevs i någon slags stafettform över msn. Rekommenderas också, det är riktigt kul.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion