Forum > Demolåtar

Chrome ft Julianna: Changes

<< < (2/6) > >>

Emulator:

--- Citat från: Rattlesnake skrivet 04.10.2010, 22:31:27 ---
--- Citat från: Wernborg skrivet 04.10.2010, 08:31:33 ---hmm. Har vi inte en tråd för denna redan?

Edit: Har letat men, nej, jag la nog aldrig upp den.

--- Slut citat ---
Tack, jag har letat och letat och fattade nada. :D

Jag gillar det här. Tycker hela upplägget är läckert från början till slut, trots att det är ganska jämntjockt komp.
Sånginsatserna är strålande. Distvoxen vid 129s- är jag väl måttligt förtjust i. Men lustigt nog kommer Juliannas röst fram nästan lika klart ändå. Gillar thereminimitationen hon gör på slutet - grymt.
Trummorna var över lag ganska snälla. Men övertonsekot som ligger på virveln på refrängerna tycker jag låter äckligt, som att det blir digitaldist. Det kan jag vara utan.

Men en läcker resa genom olika maskinrum är det. Refrängerna är riktigt bra. Och jag hör inga fel på mixen. :)

--- Slut citat ---

Tack!! Ja, J's röst fungerar skitbra här, och riktigt rba prestation också!  Trummorna ÄR ett bekymmer i låten, vill ha mer elakt slammer..men har fastnat lite nu. "Äckligt" va ju också en beskrivning på virvelekot :lol: Måste dock säga att den passar väl in -det skall ändras. Julianna har också riktigt svårt för den.

Dostvoxen ja. Ja...jag tycker ju att den nästan framhäver det som är bra med Js sång. Den står för det fula, dåliga, elaka etc, och hon för de andra :lol: kan titta på att runda av den lite mindre elak, och sänka.

Det jämntjocka kompet är tänkt som en malande maskinell vägg som kör obönhörligt, och det behöver smyckas ut med lite småplock, som kommer i senare version :)

Tack för bra feeback Rattle, och skitkul att det gillas :)

Eddi:
Fin låt. Nice Song, Som utan att komma upp i det där riktiga creschendot ändå ger suget. Who without ending up in the ultimate climax allthough give the suck. Vad som retade mig lite var knastret som jag trodde hörde till en fuzzgura men som jag alltmer tror att ha att göra med virvelkaggen - ska det vara så? What annoyed me was the constant knasster which I thought was a Fuzz guitar but now belive has to do with the sweirldrum - is it ment to be so?

Kommer väl att ändras en del då det salufördes som slask antar jag.
Will probebly change some though it was presented as a trash I suppose.

Excuse me for my integrated own version off Google translator. Makes appr. the same sence :wacko:

Emulator:
Tack för synpunkter Eko! Måste kolla på det där med virvelkaggen. Normalt brukar jag gilla lite nerskitade, distade virvelsmällar, men denna gång blev det lite kasst. "having a bad drum week", så det kommer filas på det där sen, tack för påpekandet !

Kul att låten ändå uppskattas =)

clavinova:
Skulle kunna analysera detta i bitar men håller i mig och säger bara GRYM! :)

spacetrucker:
Wow, här händer det saker. Gillar mycket, me like :D
Några saker som störde mig, knastret och sen trumljudet där vid 175 på kr spelaren som sedan återkommer. Det lät i mina öron helt fel, torrt, på nåt sätt. Sången är förträfflig. The singing is very, very nice :D

Ser fram emot fortsättning på denna historia. Looking forward for the next episode

Space

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion