Forum > Demolåtar

EKO - WOTHERING THOUGHTS

<< < (5/7) > >>

Wernborg:
Introgitarren är lite kantig och otajt. Kunde vara effektfullt att hitta en tajt figur och sedan cut-n-paste till resten.

Melodin som introduceras vid 59 är jättefin och har ett mycket snygg sound också. Den är dock väldigt ensam. En syntpad också kanske?

Stråkfigurerna vid 90 är plågsamt otajta. Kvantisera!

Trummorna lite tråkiga och intetsägande. Elektroniska diton för att pigga upp?

Sen är Rattle såklart helt ute och cyklar när det gäller choruseffekten. Däremot är det extremt viktigt att att inte överdosera samt att gitarre är stämd.

Vid 183 spelar någon fel.

Chorusgitarr när det är som bäst:

egghuvud:
Jo jag gillade också det fast det känns lite ofärdigt. Ideérna saknar klister t e x där vid breaket, men midiviolinen. Trummorna behöver en rejäl anisktslyftning nu är de bleka och lite mesiga både ljud och spel  :)

cykeln:
Lyssnar nu i något bättre utrustning än telefon
Riktigt bra tema är det
men jag skulle ändå vilja ha en elgitarr som spelar det med rätt mycket eko
flöjten gör att det låter soundtrack
Ahh - där kom ju gitarren i allra sista svängen!

Eddi:

--- Citat från: Gurano skrivet 07.08.2010, 21:24:57 ---En bra låtidé som med all sannolikhet kan bli riktigt bra. Den påminner mig om när jag reste omkring i Asien och besökte klubbar i kinesiskt regi. Den skulle absolut platsa ...men då med en kinesiska som sjunger. Om du sjunger med din röst så får den en helt egen prägel - sång tarvas dock.

Ha det gott
Gurano

--- Slut citat ---
Jag uppfattade att Kinaljudet var mer som ett internt skämt från Div eftersom jag klagat på hans Kina´syndrom men nu kommer det igen av andra hm... Jag hör inte riktigt det ni hör.

Eddi:

--- Citat från: Rattlesnake skrivet 08.08.2010, 01:09:09 ---Fet och fin ljudbild. Stör mig lite på chorusgitarren, gillar inte den typen av effekt. (På 80-talet hade man gärna chorus pågitarren för att dölja att man inte kunde lira så bra.)
Men värre är... Vid 95 s kommer något märkligt oidentifierbart samplat instrument in, som bara låter digital-illa. Är det samma som kommer in vid 145s? Nä, bort med det.

Ska bli spännande att höra sång, just nu kan jag inte föreställa mig hur det skulle låta.

Spaghettiwestern heter det!  ;) Fast det skulle jag aldrig ha kommit på, får inte dom associationerna.

Kul att höra Indochine igen förresten. När var det, -82`?

--- Slut citat ---
Har inte en aning om det var 82 eller 92 har missat dessa helt. Sedan klagar du på ett midisound vid 95s och vid 145 s inget jag kan hitta med de tidangivelserna men jag antar att du menar midi- vilionerna.
Ok ska ses över

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion