Forum > Demolåtar
EKO - WOTHERING THOUGHTS
Dividend:
Eddie, det heter "wUthering thoughts" ;)
Låten då, fan om detta är dina rötter till din musikplanta, tycker jag plantan är en riktig snygging dekorerad med vackra melodier, lite mer jobb på trummorna kanske (fast de är adekvata blommor på plantan så här också), men annars riktigt snyggt! Låter lite kinesiskt runt 200 :D melodin där
En av dina bästa kompositioner tror jag.
Eddi:
--- Citat från: Dividend skrivet 06.08.2010, 16:26:26 ---Eddie, det heter "wUthering thoughts" ;)
Låten då, fan om detta är dina rötter till din musikplanta, tycker jag plantan är en riktig snygging dekorerad med vackra melodier, lite mer jobb på trummorna kanske (fast de är adekvata blommor på plantan så här också), men annars riktigt snyggt! Låter lite kinesiskt runt 200 :D melodin där
En av dina bästa kompositioner tror jag.
--- Slut citat ---
Ja jo man kan tro att det är felstavat men det är det faktiskt inte. Jag pendlade med vad den skulle heta mellan Worrying eller Wuthering Thoughts så det bidde ett nytt ord helt enkelt. Låter det kinesiskt fortfarande... jag som har jobbat på att få bort den dialekten i mitt tonspråk attans också.
Eddi (utan e på slutet) :P
Gurano:
En bra låtidé som med all sannolikhet kan bli riktigt bra. Den påminner mig om när jag reste omkring i Asien och besökte klubbar i kinesiskt regi. Den skulle absolut platsa ...men då med en kinesiska som sjunger. Om du sjunger med din röst så får den en helt egen prägel - sång tarvas dock.
Ha det gott
Gurano
Rattlesnake:
Fet och fin ljudbild. Stör mig lite på chorusgitarren, gillar inte den typen av effekt. (På 80-talet hade man gärna chorus pågitarren för att dölja att man inte kunde lira så bra.)
Men värre är... Vid 95 s kommer något märkligt oidentifierbart samplat instrument in, som bara låter digital-illa. Är det samma som kommer in vid 145s? Nä, bort med det.
Ska bli spännande att höra sång, just nu kan jag inte föreställa mig hur det skulle låta.
Spaghettiwestern heter det! ;) Fast det skulle jag aldrig ha kommit på, får inte dom associationerna.
Kul att höra Indochine igen förresten. När var det, -82`?
MaxB:
--- Citat från: Gurano skrivet 07.08.2010, 21:24:57 ---En bra låtidé som med all sannolikhet kan bli riktigt bra. Den påminner mig om när jag reste omkring i Asien och besökte klubbar i kinesiskt regi. Den skulle absolut platsa ...men då med en kinesiska som sjunger. Om du sjunger med din röst så får den en helt egen prägel - sång tarvas dock.
--- Slut citat ---
Kul att du också hittar dessa referenser. Jag är inne på samma spår. Musikerna på klubben har sett en spaghettiwestern och vill spela något med samma sound och feeling och här har vi resultatet.
Sång på kinesiska skulle inte vara fel. B)
Kanske Div kan lägga sång?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida