Forum > Demolåtar

EKO - WOTHERING THOUGHTS

<< < (6/7) > >>

Eddi:

--- Citat från: MaxB skrivet 08.08.2010, 10:48:58 ---
--- Citat från: Gurano skrivet 07.08.2010, 21:24:57 ---En bra låtidé som med all sannolikhet kan bli riktigt bra. Den påminner mig om när jag reste omkring i Asien och besökte klubbar i kinesiskt regi. Den skulle absolut platsa ...men då med en kinesiska som sjunger. Om du sjunger med din röst så får den en helt egen prägel - sång tarvas dock.

--- Slut citat ---

Kul att du också hittar dessa referenser. Jag är inne på samma spår. Musikerna på klubben har sett en spaghettiwestern och vill spela något med samma sound och feeling och här har vi resultatet.
Sång på kinesiska skulle inte vara fel.  B)
Kanske Div kan lägga sång?

--- Slut citat ---
Som sagt Kinareferenser är helt utanför min ram.

Eddi:

--- Citat från: Wernborg skrivet 10.08.2010, 16:00:09 ---Introgitarren är lite kantig och otajt. Kunde vara effektfullt att hitta en tajt figur och sedan cut-n-paste till resten.

Melodin som introduceras vid 59 är jättefin och har ett mycket snygg sound också. Den är dock väldigt ensam. En syntpad också kanske?

Stråkfigurerna vid 90 är plågsamt otajta. Kvantisera!

Trummorna lite tråkiga och intetsägande. Elektroniska diton för att pigga upp?

Sen är Rattle såklart helt ute och cyklar när det gäller choruseffekten. Däremot är det extremt viktigt att att inte överdosera samt att gitarre är stämd.

Vid 183 spelar någon fel.

--- Slut citat ---
Syntpad kanske ja men det ska på sång också och det finns risk att Micke hittar på ny melodi. Stråkfigurerna vid 90 är kvantiserade och jag håller med att de låter fel men jag tror igen att det har med sången att göra annars flyttar jag det lite.
Nu när jag äntligen har hittat superior så låter de tråkiga hm... kanske lite upp-piffning med elektroniska kan göra susen.
Chorus är skönt gitarrsaound snygg video där, Rush har dessvärre rusat mig förbi - bra låtar.
Vid 183 kommer ett dur-ackord  :lol: det är genialt och ingen felspelning haha....
Tack för tyck Wernis (och inte var det väl så att du tyckte att min gura var felstämd va?) Jag hör inte det i så fall.

Eddi:

--- Citat från: egghuvud skrivet 10.08.2010, 16:36:07 ---Jo jag gillade också det fast det känns lite ofärdigt. Ideérna saknar klister t e x där vid breaket, men midiviolinen. Trummorna behöver en rejäl anisktslyftning nu är de bleka och lite mesiga både ljud och spel  :)

--- Slut citat ---
:D Tack för gillning Egg antar att du menar att du inte gillar midiviolinen - noterat i så fall. Trummorna igen tja kanske lite mer bulleribång där då.

Eddi:

--- Citat från: cykeln skrivet 11.08.2010, 13:09:44 ---Lyssnar nu i något bättre utrustning än telefon
Riktigt bra tema är det
men jag skulle ändå vilja ha en elgitarr som spelar det med rätt mycket eko
flöjten gör att det låter soundtrack
Ahh - där kom ju gitarren i allra sista svängen!

--- Slut citat ---
:D Tack för lyss Stefan - jag menar allt spel med gura jag gör är ju med eko i dubbel bemärkelse - flöjten gör att det låter soundtrack?? Bra eller dåligt?

MaxB:
Tjolahopp efter nån veckas paus! Njae flöjten låter lite torr i min laptoplyssning. Vanligt att inspelning av flöjt brukar ha med mer av rummet den spelas i (läs "eko" eller "reverb"). I Laptop låter flöjten för torr. Kanske är congas lite för höga i ljudbilden också. De är lite struttigt spelade (som om nån spelar congas med ett keyboards smala tangenter). Har du en gurka med också?

Hur är det med volymen på trummorna, i laptop (igen) är det lite låg volym på trummorna.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion