Forum > Demolåtar
EKO - WOTHERING THOUGHTS
Eddi:
En låt som jag yxade till 2005 och som jag nu har gjort i lite nytt format. Finns det nåt att säga om mix etc. innan jag försöker mig på sången?
Tacksam för alla synpunkter.
[mp3=200,20,0,center]http://www.wideworld.se/music/WOTHERINGTHOUGHTS1.mp3[/mp3]
jonnerstone:
Tjo där, tjo där, tjo där, tjo där
Låter ju bra om detta so far. Vill ju höra med sång. Får lite Indoshine vibbar (om du kommer ihåg dom)
Gillar dock inte versgitarren alls. Ett hemskt ljud du rattat till där, och lite slarvigt spelat också.
Men förutom den så låter det bra. Vill nu höra med sång :)
Micke
Eddi:
Aha nja Indoshine vet jag inte riktigt men jag ska kolla upp.
I första utgåvan av denna elektrificerade låt (som jag inte tror nått KR) lirade jag det mesta med midi-sounds så även versgitarren som hade ett sprött ljud påminnande om strata var det meningen som. Nu fläskar jag på med min Peawey i ett försök att låta strata men det kanske inte riktigt låter så? Hir vill du att den ska låta då? Vore kul med input om just det. Är den för hög för låg för snäll för dum?
jonnerstone:
Tjenare. Jag tänker mig mer guran som kommer in vid 1 min i detta klippet. Lite rundare och tightare och inte så effekterat. Behagligt för öronen, medans ditt nästan gjorde lite ont. (ta inte illa upp)
Men det är ju givet en smaksak det där....se till att få lite sång på nu :D
Eddi:
Bra tack - jo det var ju just det jag ville ha till - ska se om jag kan fixa det eller lira om kanske - tack.
Ev. får du ett PM med gamla varianten med sång så får vi väl se om du vill sjunga :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida