Forum > Demolåtar

EKO - WOTHERING THOUGHTS

<< < (7/7)

mahan:
Tjou EKO!
Härlig låt på gång, arla 80-talet med bra rythmgurakomp, snygg bas och... var e sången?  ;)
Mixen kunde tittas över så att alla instrument och alla andra åxå jobbar i samma rum. Gäller alltså reverb o delay.
Och så trummorna då... dom lät inte så på den tiden. Vet ju att EZ o dom har sitt speciella roomsound, och dom passar definitivt in i denna era. Så ropa "hepp" om du behöver help!

Jättefin låt som behöver finslip och kanske vi får höra denna med sång nångång!
Kör hårt! :)

h.  johan

Eddi:

--- Citat från: mahan skrivet 18.08.2010, 21:49:15 ---Tjou EKO!
Härlig låt på gång, arla 80-talet med bra rythmgurakomp, snygg bas och... var e sången?  ;)
Mixen kunde tittas över så att alla instrument och alla andra åxå jobbar i samma rum. Gäller alltså reverb o delay.
Och så trummorna då... dom lät inte så på den tiden. Vet ju att EZ o dom har sitt speciella roomsound, och dom passar definitivt in i denna era. Så ropa "hepp" om du behöver help!

Jättefin låt som behöver finslip och kanske vi får höra denna med sång nångång!
Kör hårt! :)

h.  johan

--- Slut citat ---
Det tog väl ett par timmar att ladda hem denna för dig antar jag så tack för det. Jonnerstone funderar på sång och det blir förhoppningsvis något av det. Trummorna är Superior Drummer och låten är ju egentligen från 2005 att det sedan låter gammalt är en helt annan sak  :lol:
Men jag tackar för att du erbjuder dig att trumma och kanske vi återkommer till det när saker och ting har utvecklats något mer. Livetrummor är alltid bättre i alla lägen. Så tack så länge för pep och tyckande Johan.

Eddi:

--- Citat från: MaxB skrivet 18.08.2010, 18:41:50 ---Tjolahopp efter nån veckas paus! Njae flöjten låter lite torr i min laptoplyssning. Vanligt att inspelning av flöjt brukar ha med mer av rummet den spelas i (läs "eko" eller "reverb"). I Laptop låter flöjten för torr. Kanske är congas lite för höga i ljudbilden också. De är lite struttigt spelade (som om nån spelar congas med ett keyboards smala tangenter). Har du en gurka med också?

Hur är det med volymen på trummorna, i laptop (igen) är det lite låg volym på trummorna.

--- Slut citat ---
Noterat och jo det har nog slunkit med en gurka också :D

equality:

--- Citat från: equality skrivet 06.08.2010, 15:02:35 ---Snyggt tema. Lite Apache-feeling över detta.
--- Slut citat ---

Eller var det Telstar jag tänkte på?

Eddi:

--- Citat från: equality skrivet 19.08.2010, 00:21:48 ---
--- Citat från: equality skrivet 06.08.2010, 15:02:35 ---Snyggt tema. Lite Apache-feeling över detta.
--- Slut citat ---

Eller var det Telstar jag tänkte på?

--- Slut citat ---
:lol: Ja det var ju lite modernare. Jösses vad fast man verkar vara i det historiska träsket. Vanligtvis hör jag jämförelser av 70- och 80-tal men 60-tal!  Jaja en vacker dag ska jag skriva en modern låt från 90-tralet typ.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion