Forum > Färdiga produktioner

Tokai + Marre - All I want is to be with you

<< < (3/6) > >>

Tokai:
Ursäkta Marre att jag glömde ditt namn i rubriken. Fixat nu. Har lagt på mer reverb o delay på sång nu i reffen + lite annnat. Kul samarbete, hoppas det blir mer!

15 identiska stämmor, MaxB? Nä alltså, nu får det vara nog  :) Jag har bevisat, tycker jag, att jag lyckats göra en slags eurodiscolåt, det var ju liksom målet.

martinm, vet inte heller om det är riktig eurodisco, snuddar nästa på trance (fast det jag inte mycket om heller) Kan säga att jag fick två cd som heter "E-Type väljer sina eurofavoriter" (oj,oj,oj) och där låter det väl lite så här fast låtarna är ca 10 år gamla.

Lite mer reverb nu på reffen, Eko.
Hjärntvättad efter en månad i eurodiscoland sätter sina spår. Mitt förslag var att perra skulle göra en 60-tals låt. Vet inte om han nappade på det?

Dividend, synd att rappen inte kom med. Ville få klart det här och göra nåt annat. Minns inte om perra skulle prodda eller vad. Nu blev det så här. Han kanske är sugen nångång?

Tack allihopa för lyssning! Hade det varit jag hade jag nog inte lyssnat  :rolleyes:

Eddi:
Jag har aldrig gillat eurodisco och om E-type dyker upp på min radiostation byter jag kanal illa kvickt. Men det här är ju riktigt bra ju :lol:
Bättre med reverbet men nu skulle jag vilja ha stämmor från Marre på sig själv - inte överallt men där All I Want Is You dyker upp flera gånger i rad vore det riktigt smuckert från andra gången typ. Ett delay på Oh Yeah skulle också sitta bra.

Kul det här.

Dividend:
Ja, rap hade nog INTE passat även om det "borde" vara på de ställen jag hör det :) Det är bättre så här..

F ö kan jag uppriktigt säga att detta helt klart är din bästa eurodisco-låt :D

Hehe, väntar på Perrras kommentar nu :)

Marruschkka:
Sådärja..nu blev det blött och mer drömskt..gillar :P

Vilken skön euro-disco Tokai..med en grym personlig tolkning av dej..tar hättan av mej för dej :D

Jätteskoj samarbete,gör gärna fler med dej!

Marre

Tokai:
Tjena Eko
Det finns en överstämma på Marres röst. I sista refrpaketet. Men hörs kanske lite dåligt.
Oh yeah har också delay, som Marre själv spelade in, men hörs inte så mycket. Tveksam där - kontraster du vet, för mycket av det goda osv. Bra med något dom är lite stumt också.

Väntat också på perra, divi, men han är väl upptagen med nåt annat, syns ju inte här så ofta direkt.
Jag vill bara kommentera ordet "din". Vill ersätta det med "den" :D (skämtar bara) Om inte inte detta slår i Tyskland så vete fan! Tyskarna är ju vana att positivt reagera på taktfast musik. (därav mitt hat till denna typ av musik i grund och botten)

Marruschkka - visst blötare. Eko ville ha lite mer tvåstämmigt. Den finns ju där men tonade ner den. Tycker inte att den känns så bra. Har nog med melodin att göra. Vill ha en annan andrastämma när detta ges ut på skiva  :D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion