Forum > Demolåtar
My Sweet Angel - borttagen
Emulator:
Jag skriver också under på allt angående text och förmedlingen av känsla till barn, underbar :)
Mixen då:
Sången är lite dov, bara lite. lite mer runt 4 khz kanske? kanske gröpa lite mellan 500 och 3000 också, bara lite. Då får man lite tydligare, fast utan bummel.
U2-gitarren kunde få lite mer kropp, kanske bara lite plockspel i verserna och mer egde-veva-veva i refrängerna?
Det ligger en puka som i mitt tycke låter lite för mycket i vänster kanal. Känns inte som den gifter sig riktigt i ljudbilden av någon anledning.
Mycket bra, MYCKET bra :)
Bass:
Tjenare!
Jag har lekt lite med låten och borde läst era meddelanden innan då skyssta råd skulle hjälpt =)
Jag har arrat om låten lite.. inte bestämt mig för om detta är bättre.. blir kul o se om jag sabbat det med det nya skumheterna som kommer i låten :blink: :P
Måste gå och fixa Essen som skär.. men hur låter mixen nu? För vass antar jag.. om jag till och med tycker att den blev lite vass så blöder nog de flesta. Börjar misstänka att jag har fått dåligt hörsel eller nåt.. Missar höga frekvenser =/
Nya versionen: Spännande!
[mp3=200,20,0,center]http://bassel.se/music/My%20Sweet%20angel%20Mix2.mp3[/mp3]
bjurte:
Jorå!!
Har själv en dotter!
Vid 4 yes,ängel... nu är hon 15... :huh:
Bara så du vet :rolleyes:
Om låten då,jo skit bra musikaliskt och du sjunger förbaskat bra,men njae, har lite svårt för när det blir för smördrypande.
Andra här gillar ju så va fn...Själv vill jag ha lite mer drag,men som sagt det är ju en smaksak.
Men som någon nämde före mig,den där pumpande basen på refrängen tycker jag du kan försöka hitta en annat sätt att spela.
Annars skitbra.
zorrow:
Det är jättebra gjort! Bra knåpat med variation i låten och bra sång. Mixen heter också duga i mina öron. Vad är det för trummor? De låter riktigt, riktigt bra! :D
Bass:
uriah: Haha jo jag vet att det är rejält med smör i denna =)
Zorrow, skitkul att du gillar det! Va det den nya mixen du lyssnade på?
Trummorna är Superior2 och Avatar settet. Har blandat och härjat rejält med settet. Själv är jag så där lycklig över virveln. Fattar inte hur folk gör för att få dessa att låta så bra som dom får det!
Emulator: Kul att du nämde pukan.. den rök =) Nu hör jag en cymbal i andra versen som jag missat och går lite ofta.
Hoppas du tar en titt på nya mixen och om sången är bättre där annars försöker jag mecka lite med den. Ska ändå gå och försöka få ner Essen.
MaxB - Har slängt in lite mera blött. Får se om du gillar det bättre?
Asti tack som fan =) Jag måste skaffa en bas, har noll fantasi som det är nu ^^
Freddy - Jag arrade om lite, känns som det blev lite bättre variation.. kanske inte tillräckligt dock.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida