Forum > Demolåtar

My Sweet Angel - borttagen

(1/6) > >>

Bass:
Tjenare!
har hållt på och pillat på en låt till min dotter.. Lite kul eftersom hon satt med när jag la sången och då och då tyckte att jag borde lägga om haha. 4 år är hon =)
Ok.. detta är smörigt.. riktigt smörigt men vad ska man göra när dottern faktiskt är en ängel ^^

Har inte lagt någon tid alls på mixen men är riktigt riktigt nyfiken på vad andra säjer om låten.. känns för första gången på riktigt länge som om denna faktiskt kan bli riktigt bra.. om man har tur (kan inte förlita mig på min skicklighet under mixen haha)

Tyck gärna till! Betyder massor och kan hjälpa rejält innan jag börjar jobba med den ordentligt.
Mvh Bass

EDIT - Ny version
Tjenare!
Jag har lekt lite med låten och borde läst era meddelanden innan då skyssta råd skulle hjälpt =)
Jag har arrat om låten lite.. inte bestämt mig för om detta är bättre.. blir kul o se om jag sabbat det med det nya skumheterna som kommer i låten  :blink: :P

Måste gå och fixa Essen som skär.. men hur låter mixen nu? För vass antar jag.. om jag till och med tycker att den blev lite vass så blöder nog de flesta. Börjar misstänka att jag har fått dåligt hörsel eller nåt.. Missar höga frekvenser =/

Nya versionen: Spännande!
[mp3=200,20,0,center]http://bassel.se/music/My%20Sweet%20angel%20Mix2.mp3[/mp3]

EDIT:
Tjenare allihopa!
tack för feedbacken, har verkligen varit till stor hjälpa och intressant =)
Nu har jag tagit bort låten då det börjat "hända lite" kring den  :ph34r: :rolleyes:

hogge:
HERREGUUUUUUD...
Vilken jävla hit Du har här.. Vem är Du? Varför gör Du såhär emot mig... Den andra låten jag skrev i mitt liv var till min dotter.. Den var bra(tyckte jag).. Men sen kommer Du med den här..

Förlåt mitt ovårdade språk, men jag skriver direkt ur hjärtat...

FY FAAN va vackert.. FY FAAN så bra.. Herregud.. Jag sitter här & grinar (inte bokstavligen vill jag dock förtydliga).. Det här slår alla rekord.. Fy på Dig...

hogge:
SNÄLLA.. Adoptera mig.. Jag pysslar om Din tomt, tvättar Din bil, putsar Dina skor - what ever.. Men lär mig.. Be my master...
GUUUUUD vilken låt... Jag är helt utslagen... Efter detta finns det ingen som helst anledning att pyssla med musik längre... Huvva!!!
Skriv gärna ner texten för det är på vissa ställen lite otydligt..
Förlåt mig mäster. Jag menar inte att klaga, men....

Avslutningsvis kan jag säga att denna låt är helt färdig. Bättre än såhär blir det inte... Men sen är ju jag inte riktigt hemma på detta med mixning och grejer så jag ska väl egentligen överlåta detta ämnet till KR:s experter, men för mig är detta bara så bra det någonsin kan bli (om nu inte detta redan framgtt).. Phu!

Eddi:
Ja jag håller med tycker absolut att du ska adoptera Hogge. :D
Bra låt och bra arr och bra mix känns helt färdig.

Bass:
Oj jäklar....  :blink:  :o
Om du bara hade en jäkla aning om hur inspirerande det är för mig att få en sån reaktion!! Grymt tacksam och ödmjuk och fruktansvärt glad då den betyder extra mycket då jag blandat in min dotter i det hela :rolleyes:
Sådär ja.. om en person gillar det i alla fall så kan jag ta om 1000 säjer att det sugen  :lol:

Det som är extra kul med denna låt är att allt bara flöt ut, behövde inte tänka speciellt mycket utan det bara kom. Men när det gäller mixen så kommer jag väl få gråa hår igen   <_<

Texten (kan förbättras, inte min starkaste sida)

Here she lies in my bed, sleeping tight and i kiss her head
And i know, that our life has just begun
The day she came into our life, i realized that all this time ive been waiting for her smile
And everytime i see those deep blue eyes, i know an angel has been born
I promiess myself to be by her side nomatter where she goes

She calls my name. Fall in my arms. And i hold her close into my heart
And a tear fall down, for my angel
She then looks up and whipe my eyes, and wounder why her father cries
Im just glad that your mine, my sweet angel

Sometimes im scared that im not enough, to keep her safe. The world is tough but..
God knows ill try
Sometimes i stand here without a clue of what to say, or what to do
But she always end up with a smile

Everytime i look into those deep blue eyes, i know an angel was born
And i promiess myself to be by her side, nomatter where her road may go

She calls my name. Fall in my arms. And i hold her close into my heart
And a tear falls down, for my angel
She then looks up and whipe my eyes, and wounder why her father cries
Im just glad your mine, my sweet angel

She took my hand, held it tight. Then tell me that she needs me by her side
And a tear fall down, from my angel
She then looks up and i whipe her eyes. And tell her that all will be alright