Forum > Demolåtar

My Sweet Angel - borttagen

<< < (4/6) > >>

Harmonica mike:
Tjoho Bass.

Fin låt du totat ihop.Lyssnade på första verren och där fanns det lite(mycket) att ratta på.Tycker tvåa verren är bra mycket närmare sanningen,detta reflekterade jag dock över:

Du har ett delay ess som sticker till och ligger väldigt avlägset från leaden,hörs bäst på lugna delarna.Lägg deessern före alla reverb/delay,och skär lite.Alternativt,dra ned delayet och öka lite svans på reverbet så slipper du det.
Leaden ligger jämntjockt över hela låten,ta ned lite i dynamiken/volymen på sången där låten "nyper ihop" för en snyggare ljudbild.
Cymbalen som ligger och skramlar med under sången på reffen förstör ljudbilden,styr upp liret lite.

I övrigt tycker jag att det låter bra,och en fin låt som sagt.

Mike

Bass:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 14.12.2009, 15:09:56 ---Tjoho Bass.

Fin låt du totat ihop.Lyssnade på första verren och där fanns det lite(mycket) att ratta på.Tycker tvåa verren är bra mycket närmare sanningen,detta reflekterade jag dock över:

Du har ett delay ess som sticker till och ligger väldigt avlägset från leaden,hörs bäst på lugna delarna.Lägg deessern före alla reverb/delay,och skär lite.Alternativt,dra ned delayet och öka lite svans på reverbet så slipper du det.
Leaden ligger jämntjockt över hela låten,ta ned lite i dynamiken/volymen på sången där låten "nyper ihop" för en snyggare ljudbild.
Cymbalen som ligger och skramlar med under sången på reffen förstör ljudbilden,styr upp liret lite.

I övrigt tycker jag att det låter bra,och en fin låt som sagt.

Mike

--- Slut citat ---

Tjenare Mike! Stort tack för feedbacken!
Bra att du tar upp Deesser. Jag har aldrig lyckats med en sån tyvärr.. Tycker att det gör soundet så dovt att jag oftast skiter i det i stället. Vet att det är brist på kunskap som gör det.. Har nån tips på en riktigt bra deesser plugg? Och kanske tips på hur man trollar med den?

Satt och lyssnade på låten på väg till jobbet i bilen. Usch va hård ljudbilden är. Och en del sångprylar jag retar mig på. Men annars så känns låten bättre än det brukar kännas faktiskt. Förtjänar nog lite omtanke och omsorg. Så jag ska fan göra mitt bästa för att få till denna låt ordentligt! Kommer nog ta stopp där mina mixningskunskaper tar slut men jag ska försöka =)

Mvh Bass

spacetrucker:
Jou... fin låt. Lite Bon Jovi åsså får jag lite Richard Marx -vibbar av denhär oxo. Vassa "S" dock, lite väl genomträngande. Men annars jo, jädrans snygg låt.

Space

Bass:
Tjenare och fan va kul att du gillar det!
Sitter just nu och försöker gå igenom låten när det gäller en del småfel. Hoppas det blir bättre =)
Ska fixa essen. Blir tvungen att gå igenom dom och sänka volym istället för att köra deesser.. får verkligen inte till det ^^

perrra:
Hej Bass!

Detta är det bästa jag hört på väldigt länge !
Och då ska tilläggas att jag hör nya demos dagligen i mitt jobb!

Du har en hit här, melodierna , arret, spelandet och din röst gör det perfekt, tycker absolut du borde skicka in denna till skivbolag.
Helt fantastiskt!

Mvh
Marcus

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion