Forum > Färdiga produktioner
Asti & CPG - You are all I need
asti:
--- Citat från: MaxB skrivet 14.11.2009, 12:50:26 ---Underbart!
We need you!
--- Slut citat ---
Tack, det var kul att höra! Ska kolla med CPG vad den här engelska meningen betyder! :)
/Asti
MaxB:
--- Citat från: asti skrivet 14.11.2009, 17:06:58 ---
We need you!
--- Slut citat ---
Tack, det var kul att höra! Ska kolla med CPG vad den här engelska meningen betyder! :)
/Asti
--- Slut citat ---
All we need is you - dam da rara ra
All we need is you - you
You are all we need.
asti:
--- Citat från: MaxB skrivet 14.11.2009, 18:09:43 ---
--- Citat från: asti skrivet 14.11.2009, 17:06:58 ---
We need you!
--- Slut citat ---
/Asti
--- Slut citat ---
All we need is you - you
You are all we need.
--- Slut citat ---
Åh, du tänker på den gamla slagdängan med Procul Harum - All you need is weed! När mäklaren Gary Brooker sjöng in sin populära låt ackompanjerad
av The Jamaican National Hymn Orchestra och hela studion var fylld av rök och kändisar som t.ex Mick Jagged Little Pill och Marian Facefull! Det var tider det! :huh:
Wernborg:
Bra arrangemang och en klockren refräng. Känner igen GrooveAgent looparna. Jag har använt dom här: Fushball. Tänk så olika det kan låta.
Kanske lite mer rock'n roll och mindre pop i sången för att få mig att köpa skivan, men jag lyssnar gärna när det går på radio.
Gött!
asti:
--- Citat från: Wernborg skrivet 14.11.2009, 20:50:56 ---Bra arrangemang och en klockren refräng. Känner igen GrooveAgent looparna. Jag har använt dom här: Fushball. Tänk så olika det kan låta.
Kanske lite mer rock'n roll och mindre pop i sången för att få mig att köpa skivan, men jag lyssnar gärna när det går på radio.
Gött!
--- Slut citat ---
Om man inte är så duktig på att programmera trummor så är Groove Agent faktiskt bra att ta till! Jag har skaffat EZ Drummer, men jag tycker det är svårt att
få till naturliga trummor med live-känsla, det blir gärna lite "sterilt" och syntetiskt sound över det!
Jag är ju ingen rocksångare (även om man önskar det :)), så det får bli "snällpop" för min del! Jag åker för övrigt alltid snälltåg när jag ska nånstans! :rolleyes: (Kunde inte låta bli)
Får väl försöka med lite collab med "rocksångare" - det vore riktigt kul! Jag kanske kan vara med och stämma gitarrerna, eller komma med dystra tillrop... :)
Kul att du gillar (åtminstone delar)! Tack för lyssning och kommentar!
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida