Forum > Färdiga produktioner

Asti & CPG - You are all I need

<< < (5/5)

Wernborg:
Litet förtydligande bara:

Känner också att trummorna funkar, men tyckte bara att det var kul att loopen passade till olika stilar.

asti:

--- Citat från: Rattlesnake skrivet 15.11.2009, 00:03:03 ---Skön låt, jag kommer att tänka på Mascots och gruppen America. Gillar särskilt panoreringsändringarna på sångens olika partier, sångreverbet och det snygga maj-ackordet som gör det hela så 60's.
Groove agent har jag aldrig använt, så jag reagerar inte på att trummorna känns oäkta eller så, utan tycker de passar väldigt bra till låten stilmässigt, bättre än vad Ez skulle ha gjort.

--- Slut citat ---
America har jag inte så mycket minne av! Ja, en viktig del av låten är just partiet D - Dmaj7 - D7, som jag tycker är typiskt för en del 60-talslåtar!
Refrängen gjorde sig bättre med utpanorerade sångspår och är meningen att de ska skilja sig från sången i versen helt och hållet.
Vad gäller trummorna är jag inte riktigt nöjd med dom i det instrumentala mellanspelet, men är inte säker på hur jag vill ha det där!
Annars passar Groove Agent bra till 60-talsmusik tycker jag!
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti

asti:

--- Citat från: Wernborg skrivet 15.11.2009, 00:04:35 ---Litet förtydligande bara:

Känner också att trummorna funkar, men tyckte bara att det var kul att loopen passade till olika stilar.

--- Slut citat ---

Ja, jag tolkade inte detta på något annat sätt! Har inte kollat din länk än - ska göra det imorgon!
/Asti

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion