Forum > Färdiga produktioner
Asti & CPG - You are all I need
Eddi:
Låten Burt Backarah glömde att ge ut :D
Klar 60-tals feeling med det lite burkiga ljudet och de helt fantastiska harmonierna som rullar ut ur lurarna och krumbuktar sig på ett mer än tilltalande sätt, moll o dur om vartannat. Skön text också som ju verkligen beskriver tänk om..... ja nu är vi där sedan ett bra tag. Hälsa CPG - bra sjunget (stavas det så?) nja det skiter väl CPG i i alla fall.
asti:
--- Citat från: Eko skrivet 14.11.2009, 21:59:31 ---Låten Burt Backarah glömde att ge ut :D
Klar 60-tals feeling med det lite burkiga ljudet och de helt fantastiska harmonierna som rullar ut ur lurarna och krumbuktar sig på ett mer än tilltalande sätt, moll o dur om vartannat. Skön text också som ju verkligen beskriver tänk om..... ja nu är vi där sedan ett bra tag. Hälsa CPG - bra sjunget (stavas det så?) nja det skiter väl CPG i i alla fall.
--- Slut citat ---
Känns som att vi hittat lite 60-talskänsla - jättekul! Texten kanske inte är riktigt lika banal som de tidigare som CPG gjort, men jag fattar inget utom skånska, så mig kvittar det! :)
Vet inte om jag ska säga något om sången till CPG, han blir så odräglig då! Och då dröjer det väl ännu längre till jag får sjunga något på skånska! :unsure:
Man kanske ska skicka ett mail till Dionne W och höra om hon vill köra...? :rolleyes:
Tack så mycket för glädjande kommentar!
/Asti
equality:
Lite primitiva lyssningsmöjligheter. Sköna växlingar mellan dur och moll. Kul det där att köra refrängen i dur och sedan klart och serverat för versen genom att landa reffen på mollackordet igen. Som en tidig Ruttl... eh! Beatles. Den där GA-loopen har jag också använt! Svårt att uttala sig om mixen i dessa högtalare. Låter lite trångt i nedre mellan men annars snyggt och prydligt. Solot kunde kanske lyftas en oktav? Fint sångreverb du har hittat, passar den tidens ljudlandskap perfekt. T o m texten passar tidsepoken! Den vackra refrängen är jag såld på! Fint!
asti:
--- Citat från: equality skrivet 14.11.2009, 23:25:20 ---Lite primitiva lyssningsmöjligheter. Sköna växlingar mellan dur och moll. Kul det där att köra refrängen i dur och sedan klart och serverat för versen genom att landa reffen på mollackordet igen. Som en tidig Ruttl... eh! Beatles. Den där GA-loopen har jag också använt! Svårt att uttala sig om mixen i dessa högtalare. Låter lite trångt i nedre mellan men annars snyggt och prydligt. Solot kunde kanske lyftas en oktav? Fint sångreverb du har hittat, passar den tidens ljudlandskap perfekt. T o m texten passar tidsepoken! Den vackra refrängen är jag såld på! Fint!
--- Slut citat ---
Jag använder klassiska ak.gitarrer vilket kanske gör att jag behöver skära lite mer i nedre mellanregistret! Därför har jag också lagt solot lite lågt, för jag tycker den klassiska ak.gitarren låter bäst där! Men skär jag i det registret kanske jag tappar lite av gitarrljudet....? Får testa lite där! Texten är nog lite mer genomtänkt än tidigare CPG-låtar!
Kul att refrängen gillas - den är jag mest nöjd med själv! :)
Tack för lyssning och insiktsfull kommentar!
/Asti
Rattlesnake:
Skön låt, jag kommer att tänka på Mascots och gruppen America. Gillar särskilt panoreringsändringarna på sångens olika partier, sångreverbet och det snygga maj-ackordet som gör det hela så 60's.
Groove agent har jag aldrig använt, så jag reagerar inte på att trummorna känns oäkta eller så, utan tycker de passar väldigt bra till låten stilmässigt, bättre än vad Ez skulle ha gjort.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida