Forum > Färdiga produktioner
Asti & CPG - You are all I need
asti:
Sitter fortfarande fast i 60-talsträsket, men nu har jag i alla fall lyckats få det akustiskt! :)
CPG vägrar sjunga på skånska så det är tyvärr engelsk text igen, lite halvtramsig, som man kan förvänta sig av en hormonstinn 26-åring! :rolleyes:
Har inte avslöjat för honom att det lite bossanova-takter! Då skulle han säkert totalvägra! :)
Vad jag längtar tillbaka till de skånska deppmarkerna! :(
Låttitel: You are all I need
Musik: Asti/CPG
Text: CPG
Låtlängd: 3:30
Sång: CPG
Gitarrer: Asti
Elbas: CPG
Trumprogrammering: Asti
Tokai:
En fullträff!
60-tals liknelserna formligen väller fram: The Zombies, The Hollies (Bus stop), The Beatles också... osv
Ackordbytet från moll till dur är rätt typiskt men ändå väldigt attraktivt.
Ska kritisera nåt är att de olika partierna i låten går i ett, alltså jag önskar nåt typ av break. En arr fråga.
Annars lysande, asti!
asti:
--- Citat från: Tokai skrivet 13.11.2009, 15:07:52 ---En fullträff!
60-tals liknelserna formligen väller fram: The Zombies, The Hollies (Bus stop), The Beatles också... osv
Ackordbytet från moll till dur är rätt typiskt men ändå väldigt attraktivt.
Ska kritisera nåt är att de olika partierna i låten går i ett, alltså jag önskar nåt typ av break. En arr fråga.
Annars lysande, asti!
--- Slut citat ---
Roligt att du gillar och spännande att du hittar Zombies och Hollies i detta!
Inspirationen är ju från tiden med t.ex Beatles´I´ll be back, första halvan av 60-talet när det var enkla arr och en hel del akustiskt.
Det förekommer ju ett instrumentalt mellanspel, men det kanske hade varit mer effektfullt att "stoppa upp" låten någonstans....?
CPG ropar och undrar vilken Zombie-film du menar!? :rolleyes:
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti
Tokai:
yes, inte kanske bara stoppa upp, men ändra lite grann i instrumenteringen. T.ex mindre instrument före refr. eller tvärtom mindre instr i vers och mer i bryggan upp till refr. och sen fullt ös. Äh svårt att beskriva. Det är alltså dom här skarvarna mellan mellan vers och refräng som jag tycker asti/CPG har haft lite problem med nu och tidigare. Det gäller att vara tydlig. Det handlar om arr. Som tur kan man ju flytta omkring saker i sitt inspelningsproblem numera.
Ang Zombiefilemen, CPG, vill jag rekommendera The night of the living 60:s
asti:
--- Citat från: Tokai skrivet 13.11.2009, 17:39:21 ---yes, inte kanske bara stoppa upp, men ändra lite grann i instrumenteringen. T.ex mindre instrument före refr. eller tvärtom mindre instr i vers och mer i bryggan upp till refr. och sen fullt ös. Äh svårt att beskriva. Det är alltså dom här skarvarna mellan mellan vers och refräng som jag tycker asti/CPG har haft lite problem med nu och tidigare. Det gäller att vara tydlig. Det handlar om arr. Som tur kan man ju flytta omkring saker i sitt inspelningsproblem numera.
Ang Zombiefilemen, CPG, vill jag rekommendera The night of the living 60:s
--- Slut citat ---
Jag förstår vad du menar, men har ofta svårt att förverkliga det! :)
I det här fallet är "refrängen" tänkt att vara mjukare/lugnare än versen, men det kanske inte blev så....
Ja, tur att man inte sitter med en gammal 2-kanals Revox bandspelare, som jag gjorde på 70-talet! :D
Tack för bra tips!
PS! "Bad taste" vrålar CPG från soffan! :P (Var det Peter Jackson?)
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida