Forum > Färdiga produktioner

Hogge - "Aldrig Mer"

<< < (5/11) > >>

hogge:
Nu har jag provat att mixa till det lite.. Nu låter det ganska bra med Saffirekortet, och hyfsat i laptopen (med samma lurar).. Kanske lite väl "vasst", men mina lurar, hmmpfff...

Visst återstår en del som ska rättas till.. Inte minst ska jag lyda Åsas råd och öva lite mer på sången, men tyvärr (för vissa i alla fall) så blir nog "rasp-rösten" kvar på refrängen.. Som det ser ut nu i alla fall..

För Er som inte vill backa tillbaka:
[mp3=200,20,0,]http://www.neldehof.se/music/Aldrig_mer.mp3[/mp3]

hogge:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 06.10.2009, 13:37:28 ---Annars kan du alltid dra ned AD:s demo..Det enda som saknas där är fungerande cymbaler..Virveln låter grymt bra i det kitet,och demon är helt gratis.

--- Slut citat ---

Vilket tips.. Gjorde det direkt och OJ vilken skillnad...
:lol: :lol: :lol:
Nu kanske skillnaden inte visar sig i min mix, men här hemma på min gata, lät de där tusan så mycket bättre än EZ. Och vilka möjligheter till att skruva (om man lär sig det).. Får nog sjutton fundera på om man inte ska kalla till sig lilla frun och be om ett förskott på månadspengen..
 :P

ydderF:
Hmm.. Inte enig ang. AD och EZ.. har båda och tycker EZ låter mycket bättre plus änklare att jobba med.. Men Toontracks Superior är helt klart bäst.
Igjen så handlar det nog om vad man vänjer sig til ;)

Harmonica mike:

--- Citat från: ydderF skrivet 06.10.2009, 17:42:04 ---Hmm.. Inte enig ang. AD och EZ.. har båda och tycker EZ låter mycket bättre plus änklare att jobba med.. Men Toontracks Superior är helt klart bäst.

--- Slut citat ---

Jag håller med dig Freddy,jag gillar ez:et..Grund utförandet är lite fjösigt i brist på bättre ord -  men Vintage  :wub:

Lätt jobbat som tusan,men AD är inte heller så dumt..dock mera rattande har jag förstått.

Hinner inte lyssna nu Hogge,I´ll be back..

Mike

hogge:

--- Citat från: ydderF skrivet 06.10.2009, 17:42:04 ---Hmm.. Inte enig ang. AD och EZ.. har båda och tycker EZ låter mycket bättre plus änklare att jobba med.. Men Toontracks Superior är helt klart bäst.

--- Slut citat ---

Hej igen.. Jag har aldrig haft något emot EZ. Jag har DFH & Vintage-packen och har gllat det skarpt.. men sen har jag nog färgats en hel del här på KR & Studio, eftersom nästan alla alltid klagar just på EZ.. Men som sagt, jag har känt mig nöjd innan..
MEN, absolut så tyckte jag om AD också.. Skönt trummljud kan jag tycka även där. Att jag blev så väldigt lyrisk har nog med nyhetens behag att göra..

Nu ska jag kolla upp vad Toontracks Superior är för något. Tack för tipset!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion