Forum > Färdiga produktioner

Hogge - "Aldrig Mer"

<< < (4/11) > >>

hogge:

--- Citat från: ydderF skrivet 06.10.2009, 14:07:24 ---Svultstig är kanske ett norsk ord det? hehe Språkförvirring är total ;)
Ja precis, sången blir lite för mycket när du tar i som mäst, i mina öron. Men det är ju smaksak forstås.
Akkguran skal recordas med en kondensator mic. Sång micer är ju som regel det.
Det bästa är en instrument mic ala den här:
http://www.thomann.de/se/rode_nt_5_s.htm

Det finns hundra tal förskjelliga märker och prisnivåer, så plocka en som passar plånboken ;)

--- Slut citat ---

Jag har en kondensatormick. En Generis som jag tycker funkar hyfsat.. Men jag har ju inget att jämföra med heller dock.. Den kostade $199 i USA när jag jämförde priser vid köpet (jag köpte den dock begagnad), men idag tror jag den kostar runt $100.. Har förstått att det är en lågbudgetvariant, men den får duga tills vidare..
Nåväl.- Jag ska försöka köra via micken nästa gång jag lirar akustisk då.. Tack för tipset.

ydderF:
Aha, men det visste ju inte jag ;)
Den duger säkert!! Hehe, problem löst!

hogge:

--- Citat från: ydderF skrivet 06.10.2009, 15:14:42 ---Aha, men det visste ju inte jag ;)
Den duger säkert!! Hehe, problem löst!

--- Slut citat ---

Jodå.. Som om inte det här var krångligt nog.. Nu ska jag trassla med mikrofonen framför gitarren också trots att det finns en inbyggd  :lol:
Ska testa Ditt tips relativt snart.. Ska bli spännande och höra resultatet..

Fotnot: Jag har ju sett det där.. Att de mickat upp den akustiska guran, men jag trodde det var för att de inte hade någon inbyggd mick :rolleyes:

ydderF:
Tips då, sätt den ca 10 cm ifrån 12 bandet på guran. Inte framför hålet ;)

hogge:

--- Citat från: ydderF skrivet 06.10.2009, 16:09:42 ---Tips då, sätt den ca 10 cm ifrån 12 bandet på guran. Inte framför hålet ;)

--- Slut citat ---
Tack YdderF. Jag ska prova det.. Just nu fuskade jag lite ändå  :rolleyes:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion