Forum > Färdiga produktioner
Hogge - "Aldrig Mer"
Herbeck:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 06.10.2009, 17:48:03 ---
--- Citat från: ydderF skrivet 06.10.2009, 17:42:04 ---Hmm.. Inte enig ang. AD och EZ.. har båda och tycker EZ låter mycket bättre plus änklare att jobba med.. Men Toontracks Superior är helt klart bäst.
Igjen så handlar det nog om vad man vänjer sig til ;)
--- Slut citat ---
Jag håller med dig Freddy,jag gillar ez:et..Grund utförandet är lite fjösigt i brist på bättre ord -
--- Slut citat ---
Jag håller med yddderF och H Mike.
Om man drar ner panoreringen på överhänget till ca70% i EZ så får man lite mer bett i
soundet. (Och en mer fas riktig signal.)
Det gäller dom flesta samplade trummor som jag har testat.
Ulf
hogge:
--- Citat från: Herbeck skrivet 06.10.2009, 18:56:30 ---Om man drar ner panoreringen på överhänget till ca70% i EZ så får man lite mer bett i
soundet. (Och en mer fas riktig signal.)
Det gäller dom flesta samplade trummor som jag har testat.
Ulf
--- Slut citat ---
Hej Ulf & tack för tipset. En sak bara.. Skulle Du kunna tänka Dig att översätta "Om man drar ner panoreringen på överhänget till ca70%" till svenska?
:huh:
equality:
Uj, uj vilket ursinnigt uttryck du har i pipan, schysst! :D
Skön kontrast mellan de mjukare partierna och de mer "Nordmanska".
Tänker lite på på McCartneys Golden Slumbers när han pendlar mellan ballad och rockröst och tror inte han låter bättre
på nån annan låt rent röstmässigt. Skön låt det här. Tror du skulle domptera publiken från Hultsfreds Safariscen med dina alster.
Tycker du har fått till ett bättre ljud än tidigare. Är det ljudkortet?
Herbeck:
Som du ser på bilden här har kanalerna Overhead (överhäng) och Room två panorerings(Pan) reglage, övriga kannaler endast ett.
Så om du tar en titt på Overhead kanalen så ser du följande.
Det översta "pan" reglaget står 100% till vänster
Det undre "pan" reglaget står 100% till höger
Ändra det översta till ca 70% till vänster.
Ändra det undre till ca 70% till höger.
Ulf
hogge:
--- Citat från: equality skrivet 06.10.2009, 20:35:31 ---Uj, uj vilket ursinnigt uttryck du har i pipan, schysst! :D
Skön kontrast mellan de mjukare partierna och de mer "Nordmanska".
Tänker lite på på McCartneys Golden Slumbers när han pendlar mellan ballad och rockröst och tror inte han låter bättre
på nån annan låt rent röstmässigt. Skön låt det här. Tror du skulle domptera publiken från Hultsfreds Safariscen med dina alster.
Tycker du har fått till ett bättre ljud än tidigare. Är det ljudkortet?
--- Slut citat ---
Men oj.. Vilka superlativ.. Jag ryser...
Jösses vad glad jag blir.. Det här måste jag visa min fru :rolleyes: Tack snälla, snälla människa...
Jag har precis lagt upp den senaste versionen.. Jag sliter som en hund med det där ljudkortet och kanske kommer det att löna sig.. Men vi får se vad H-mike säger om detta..
Återigen - TAAAACK!!!!
:lol:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida