Forum > Färdiga produktioner
Hogge - "Aldrig Mer"
hogge:
LÅTNAMN: "Aldrig Mer"
ARTIST/GRUPP: Hogge
GENRE: Pop/rock
LÅTLÄNGD: 4.16
KOMPOSITÖR: Hogge
INSPELNINGSÅR: 2009
FORMAT: mp3
Edit 091008: Jahaja.. Så Då flyttade jag den till färdiga i alla fall.. Nu är den inte helt färdig, men det får duga tills lusten återkommer..
Hej alla!
Börjar Ni tröttna på mina "nakna" melankoliska alster nu? :rolleyes:
För att komma ur min inspirationssvacka så har jag tagit till mig de goda råd som jag fick här på KR, så nu gör jag såhär.. Jag bara spelar in. Har inte en tanke på hur gitarr, trummor, sång etc. låter.. Allt för att få ner låten på "band" och inte fastna i funderingar och prestationsångest..
SÅLEDES så är detta ett alster som har mycket arbete kvar. Men vad jag skulle vilja veta, eftersom min familj helt saknar intresse och förmåga att göra några som helst musikaliska bedömningar... Är detta tråkigt??
Personligen är jag tveksam.. Jag gillar refrängen ganska skarpt, men har svårt att greppa låten som helhet.. Mina enkla melodier kanske var kul en gång, men.....
Såga på bara.. Jag har fortfarande inte hittat min gamla tjänstepistol, så Ni kan känna Er trygga ;)
Herbeck:
Din röst har grovt sett två lägen, ett när du lite pratsjunger och ett när du gasar på.
Jag skulle vilja höra en låt där du mer eller mindre håller dig i det första röstläget.
När jag hör dom första två verserna tänker jag, det hade varit mysigt om det bara rullade på
så här en hel låt.
Enkla melankoliska melodier sjungna på svenska finns det ett aldrig sinande behov av.
Så det är bara att köra på.
Ulf
hogge:
Tackar Ulf..
Ja, av någon underlig anlednng så har det blivit så.. Jag har själv funderat över det där..Vi får se vad som kommer i framtiden..
Åsa:
en bra slaskis det här tycker jag!
Texten är bra, så fin att jag blir rörd på vissa ställen. Och jag gillar din röst!
När du bestämt hur låten ska vara upplagd så sjung texten många ggr så den blir din liksom, du får mer flyt och naturlighet i läsningen/sången liksom. Om du förstår hur jag menar. Gjorde precis detsamma själv ikväll, och det blir så mkt bättre känsla när man får in orden och följden i ryggmärgen.. Dona lite till med den här du så har du en jättebra låt sen! Kul att du är igång igen!!
hogge:
Tack Åsa.. Du är alltid lika snäll :wub:
"Texten är bra, så fin att jag blir rörd på vissa ställen"
Oj... Va glad jag blir.. Det var tamesjutton inget dåligt betyg!! Jösses.. Det där kändes förvånansvärt stort?!?!
Jodå. Jag ska allt köra igenom den här några ggr.. Vilket jag oftast är usel på tyvärr.. Jag skriver en vers och sjunger in den, sen lite senare blir det en vers till o.s.v. Så står jag där vid micken och prasslar med mina papper samtidigt som jag försöker tyda vad sjutton det står..
:lol:
Man jag ska bli lite mera seriös.. Det går inte att sitta tyst i två veckor, eller längre, sen ställa sig och gapa och tro att det ska bli bra.. En normal människa skule förmodligen vänta med att lägga ut som här på KR, men för mig är det viktigt att dom kommer ut så fort som möjligt. Annars självdör dom.
Återigen tack!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida