Forum > Färdiga produktioner
Rattlesnake - Old Sequoia
Rattlesnake:
--- Citat från: Dividend skrivet 09.07.2009, 01:27:16 ---snabblyssning:
Snygga utpanoreringar av instrumenten, snyggt intensitetshöjande stämning.
Lite för mjäkig trumsektion, för att vara hollywood ;)
Finns ingen melodi, vilket iofs gör det marschaktiga än mer marschaktigt. Ja jo, men visst. Rambo sitter uppe i sequoian och väntar på fienden..
--- Slut citat ---
Hehe, Rambo... Ja, det är ju inte mina favoritfilmer direkt, och jag skulle nog inte känna igen filmmusiken heller.
Nä, mycket till melodi blev det inte denna gång (jag som brukar tjata om det på dina låtar! ;)), det är bara trumpeterna som spelar något som kan liknas vid ledmotiv.
Ja, första gången virveln kommer in blev det för fisigt. Jag saknar marschvirvlar med lite tyngd i mina ljudbibliotek, det är mest bara smatter från sejamattan som hörs. Kanske skulle testa att spela trummorna med digitaltrummorna istället.
--- Citat från: Dividend skrivet 09.07.2009, 01:27:16 ---
Kören låter bättre än vad jag lyckas med, men ändå synth..
--- Slut citat ---
Asch då, blev kören synthig ändå. Tänkte jag skulle testa att inte dubba med riktig sång denna gång. Men det kanske jag får göra för att tvätta bort samplingskänslan. Jag har förresten använt tre olika samplingar i sekvens, ett "zum", "ooh" och "oaaah"! Tyckte nästan det lät som sequoia - därav namnet. :lol:
Tack för bra feed!
Dividend:
--- Citat från: Rattlesnake skrivet 09.07.2009, 11:07:29 ---
Hehe, Rambo... Ja, det är ju inte mina favoritfilmer direkt, och jag skulle nog inte känna igen filmmusiken heller.
--- Slut citat ---
Ah Jerry GOldsmith. det måste du lyssna på vid tillfälle :lol:
Sök på Spotify! Grymt snygga "ny"komponerade "marscher" i speciellt 2:an :)
Trodde faktiskt det var där du hittat inspirationen :lol:
--- Citera ---Nä, mycket till melodi blev det inte denna gång (jag som brukar tjata om det på dina låtar! ;)), det är bara trumpeterna som spelar något som kan liknas vid ledmotiv.
--- Slut citat ---
Äh melodier är banalt ;) Snygga invävda figurer dock, de spelar tillsammans nåt som kan liknas vid ett motiv, efter några lyssningar! :)
lnetzel:
--- Citat från: Wernborg skrivet 09.07.2009, 00:59:39 ---
Någon TV-serielikhet hittar inte jag.
--- Slut citat ---
Tycker det påminner om Xena eller Hurcules eller någon sådan där eftermiddagsserie.
Tycker det låter proffsigt nog för att vara med i tv serie! bra jobbat!
Master Peo:
Imponerande! Välbalanserad komposition! Det enda jag har lite problem med är staccato-stråkarna i introt. Avslöjar sig för tydligt som dator-konstruerade. Ytterligare en stämma här i bas-registret skulle säkert göra susen!
Well done!
Peo
Marruschkka:
Naturfilm :P
Tänker mej giraffer..elefanter...bison.. lejon..på den afrikanska savannen..som går mot solnedgången..i slutvinjetten.. :)
Jättevackert alltihop..finns som vanligt ett inre spännings-moment..som gör det fascinerande, jag skulle vilja säja, som alltid med dina kompositioner.
Väldigt behagligt att lyssna på, gillar trumpet-figuren speciellt mycket.
Tack för denna, det här är ju strålande :rolleyes:
/Maria
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida