Forum > Färdiga produktioner
Rattlesnake - Old Sequoia
equality:
Snyggt spicatto-tema. Fint hantverk som alltid. Skön intensitetsstegring rakt igenom. Hornen i början funkar nästan som en slags revelj och väcker upp fler och fler instrument nästan som när fågelkonserten börjar på morgonen. Nu har jag inte favvolurarna men måste säga att ljudkvaliteten är utmärkt.
Hemmansaegarn:
Snyggt! Gillar det mucho! Inte tillräckligt pampigt för Hollywoods feteproduktioner tror jag men kan mycket väl tänka mig detta som tema i nån svensk polisaction film. Bra ljud & njutbart helt enkelt!
Full pott från Hemmansägarn.
Rattlesnake:
--- Citat från: Wernborg skrivet 09.07.2009, 00:59:39 ---Tycker inte det var övertydligt i alla fall vilken genre det skulle röra sig om. Skulle passa till nåt slavdrama kanske, typ Amistad.
--- Slut citat ---
Har nog aldrig sett något slavdrama, är jag rädd. Men intressant association, jag tänker på en helt annan genre.
--- Citat från: Wernborg skrivet 09.07.2009, 00:59:39 ---Jag tycker att virveltrumman mot slutet är lite "felkvantiserad" med för mycket triolkänsla. Hade nog gjort den rakare om jag bestämde.
--- Slut citat ---
Jag skall se över det. Men jag tycker inte det är triolspel på slutet, det är ju under trumpetpartiet som det smattrar trioler... :unsure: Jag har spelat på tangenterna, så det blir ju lite sisådär.
--- Citat från: Wernborg skrivet 09.07.2009, 00:59:39 ---Staccatostråkarna i början avslöjar sig lite för tydligt också. Har dock inget recept på förbättring där.
Stråkbasen i början är lite för ensam tycker jag också. Förstår att du vill åt intesitetsökningen efter en stund, men nån stämma till tror jag inte skulle skada.
--- Slut citat ---
Stråk kan man jobba med hur mycket som helst, men du har rätt, lite mer putsning skadar inte. Altfiolerna vilar i början, få se om jag inte kan sätta fart på de latmaskarna.
--- Citat från: Wernborg skrivet 09.07.2009, 00:59:39 ---
Någon TV-serielikhet hittar inte jag.
--- Slut citat ---
Puh, jag var rädd att jag hade snott något riktigt vanligt, som Robinson eller Pirates.
--- Citat från: Wernborg skrivet 09.07.2009, 00:59:39 ---
Generellt tycker jag det händer lite för lite i stycket, harmoniskt sett, men det är väl iofs vitsen med filmmusik ibland?
--- Slut citat ---
Ja, det kanske är i enklaste laget, även för att vara filmmusik. Jag funderar på en passage till som kunde pigga upp.
Tack för bra feed, Wernborg. Du lämnar alltid vettiga synpunkter.
Rattlesnake:
--- Citat från: Emulator skrivet 09.07.2009, 01:13:11 ---håller faktiskt med wernborg om det mesta, framförallt trioltrumman där.
Kanske lite basigare stråkar som kör unisont med pizziicatot i början? skulle ta bort lite midifeel kanske.
Dock är det hela grymt väl sammansatt och komponerat. Mycket bra!
--- Slut citat ---
Ja, jag hör vad ni säger om trumman. Om det är den jag tror ni menar, andra svängen, så är jag faktiskt ganska nöjd med den. :unsure: Men är det flera som reagerar brukar det vara något knas.
Ja, pizzicatot skär i öronen så har dagen efter. Basar kan vara rätt melodi, tack för tipset! :)
Tack Emu för lyssning och bra feed. Ingen association till filmgenre? :rolleyes:
Ben Dover:
--- Citat från: equality skrivet 09.07.2009, 03:19:35 ---Snyggt spicatto-tema. Fint hantverk som alltid. Skön intensitetsstegring rakt igenom. Hornen i början funkar nästan som en slags revelj och väcker upp fler och fler instrument nästan som när fågelkonserten börjar på morgonen. Nu har jag inte favvolurarna men måste säga att ljudkvaliteten är utmärkt.
--- Slut citat ---
Jag tror ni tänker på "Fångarna på Fortet", eller hur?
Kul med demon i den den här stilen :) Gillar!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida