Forum > Färdiga produktioner
Rattlesnake - Old Sequoia
Harmonica mike:
Där satt den rattlet :D
Fast rätta benämningen var nog "spaghetti western",men jag hittade inte det under stressen..så det fick bli mexicostuket,men du hajade vad jag menade.
Klockren film oxå,kul!
Mike
Leif:
Mycket bra detta! Pampigt och vackert vemod. schysst rulle till låten med! Passar riktigt bra!
Tack för den fina musiken! Grymt bra!
Rattlesnake:
--- Citat från: drloop skrivet 14.07.2009, 23:14:10 ---Snyggt!
Skall lyssna i mina Blue Sky med subbas imorgon så får vi reda på mullret om det är störande eller ej.
--- Slut citat ---
Hej Doc,
Det vore schysst om du ville ge ett utlåtande på det. Det låter OK i mina Beyerdynamic DT250, men jag vet inte om botten går så djupt som i en riktig sub.
Rattlesnake:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 15.07.2009, 17:07:37 ---Där satt den rattlet :D
Fast rätta benämningen var nog "spaghetti western",men jag hittade inte det under stressen..så det fick bli mexicostuket,men du hajade vad jag menade.
Klockren film oxå,kul!
Mike
--- Slut citat ---
Japp, spaghettiwestern med Clintan, Lee van Cleef och Ennio Morricone var det som jag tänkte på. Lustigt att så många andra förslag dök upp. :)
Tycker en scen blev riktigt klockren, den vid 1:10-1:20. Resten blev väl ganska bra, men klippen är saxade ur lite amatörmässiga dokumentärfilmer från tidigt femtiotal. En om inbördeskriget som synes. De är royaltyfria så vitt jag förstår, och man får använda dem som man vill. Men mycket är darrigt filmat och bleknat.
Det är kul att klippa film, det är lika roligt som att göra musik. Använde Windows Movie Maker f ö.
Rattlesnake:
--- Citat från: Leif skrivet 16.07.2009, 01:00:35 ---Mycket bra detta! Pampigt och vackert vemod. schysst rulle till låten med! Passar riktigt bra!
Tack för den fina musiken! Grymt bra!
--- Slut citat ---
Hej Leif,
tack så mycket för de fina orden!
Tyvärr är ljudet i Youtubeklippet inte det bästa, det som ligger i mitten av stereobilden låter riktigt risigt. Versionen i trådhuvudet låter betydligt bättre. :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida