Forum > Färdiga produktioner

Rattlesnake - Old Sequoia

<< < (4/9) > >>

Rattlesnake:

--- Citat från: Eko skrivet 09.07.2009, 01:44:53 ---Något beknt är det över tongångarna men nä vet inte vad.  En blandning mellan Freja och Starwars kanske
Eko

--- Slut citat ---
Hej Eko,
Jag antar du menar Rederiet när du skriver Freja? Det var faktiskt ganska likt vad gäller takten. Men Star Wars... Näe?
Tack för lyssning! :)

Rattlesnake:

--- Citat från: equality skrivet 09.07.2009, 03:19:35 ---Snyggt spicatto-tema. Fint hantverk som alltid. Skön intensitetsstegring rakt igenom. Hornen i början funkar nästan som en slags revelj och väcker upp fler och fler instrument nästan som när fågelkonserten börjar på morgonen. Nu har jag inte favvolurarna men måste säga att ljudkvaliteten är utmärkt. 

--- Slut citat ---
Ja, det är ju inte första gången jag gör musik på morgontema, men nog har du rätt... Tack så mycket för lyssningen och dina fina ord.  :)

Rattlesnake:

--- Citat från: Hemmansaegarn skrivet 09.07.2009, 09:44:43 ---Snyggt! Gillar det mucho! Inte tillräckligt pampigt för Hollywoods feteproduktioner tror jag men kan mycket väl tänka mig detta som tema i nån svensk polisaction film. Bra ljud & njutbart helt enkelt!
Full pott från Hemmansägarn.

--- Slut citat ---
Tackar så väldans...  :wub:

Ja, det är en bit kvar till Hollywood-svulst, det inser jag. Men skulle det duga åt svensk filmindustri skulle jag vara lika nöjd. Polisfilm...? Hmm, det har jag inte tänkt på. Intressant.
Tack för lyssning!  :)

Rattlesnake:

--- Citat från: Ben Dover skrivet 09.07.2009, 10:58:29 ---
--- Citat från: equality skrivet 09.07.2009, 03:19:35 ---Snyggt spicatto-tema. Fint hantverk som alltid. Skön intensitetsstegring rakt igenom. Hornen i början funkar nästan som en slags revelj och väcker upp fler och fler instrument nästan som när fågelkonserten börjar på morgonen. Nu har jag inte favvolurarna men måste säga att ljudkvaliteten är utmärkt. 

--- Slut citat ---

Jag tror ni tänker på "Fångarna på Fortet", eller hur?

Kul med demon i den den här stilen  :) Gillar!

--- Slut citat ---

Hej Ben,
Jag var tvungen att leta rätt på ett Fortet-klipp för att jämföra. Tycker inte det var så likt i melodi eller harmonier, tyckte det lät ganska mycket MIDI och trist om den musiken om jag skall vara ärlig. :huh: Men stilen är ganska lik, medgives.  :)
Tack för lyssningen!
(Välkommen till forumet förresten. Vad gör Phil McCavity nuförtiden? ;))

Rattlesnake:

--- Citat från: lnetzel skrivet 09.07.2009, 12:00:09 ---
--- Citat från: Wernborg skrivet 09.07.2009, 00:59:39 ---
Någon TV-serielikhet hittar inte jag.

--- Slut citat ---

Tycker det påminner om Xena eller Hurcules eller någon sådan där eftermiddagsserie.

--- Slut citat ---
Hej Inetzel,
Har inte tittat på någon av dem. Däremot står ju Nickelodeon på för jämnan, när inte dvd:n spelar animefilmer typ Yo-gi-oh och Sonic. Är inte jag som tittar, dock.  ;) Jag håller mig till Morden i Midsummer och Lyxfällan...

--- Citat från: lnetzel skrivet 09.07.2009, 12:00:09 ---
Tycker det låter proffsigt nog för att vara med i tv serie! bra jobbat!

--- Slut citat ---
Allvarligt? Tack... :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion