Forum > Färdiga produktioner
Rattlesnake - Old Sequoia
Rattlesnake:
LÅTNAMN: Old Sequoia
ARTIST/GRUPP: Rattlesnake
GENRE: Filmmusik
LÅTLÄNGD: 3:25
KOMPOSITÖR: Rattlesnake
PRODUCENT: Hans Zimmer...kunde inte nä, så det är jag.
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR: 2009
FORMAT: mp3
OMSLAG: http://www.kontrollrummet.com/forum/Themes/Musiconica/images/logo.jpg
Jag tänkte jag skulle lämna det klassiska soundet och testa om man kan göra maffig filmmusik utan att använda EWQL... Blev väl inte riktigt som jag tänkt mig vad gäller genren, för det råkade bli en väldigt tydlig filmmusikgenre (tycker jag). Det vore kul att höra vad ni tänker er för film. Titeln är från en film med Kalle Anka, så häng inte upp er på den... ;)
Är rädd att jag har snott melodin från något tv-program, undrar just vilket. :unsure: Melodin bara fanns i huvet när jag hängde tvätt...
Spelade in rubbet i ett långpass igår kväll/natt. Lite editering idag. Så det här är supersnabbt gjort för att vara jag... :P
Tankar, synpunkter och förbättringsförslag...?
2009-07-12
Ny version!
Klippte bort första vändan med ensamma spizzicatofioler.
Mörkare virvelsound. Marschvirvlar ändrade till raka.
Timpani och cymbal.
Delvis nytt slut.
Wernborg:
Tycker inte det var övertydligt i alla fall vilken genre det skulle röra sig om. Skulle passa till nåt slavdrama kanske, typ Amistad.
Jag tycker att virveltrumman mot slutet är lite "felkvantiserad" med för mycket triolkänsla. Hade nog gjort den rakare om jag bestämde.
Staccatostråkarna i början avslöjar sig lite för tydligt också. Har dock inget recept på förbättring där.
Stråkbasen i början är lite för ensam tycker jag också. Förstår att du vill åt intesitetsökningen efter en stund, men nån stämma till tror jag inte skulle skada.
Någon TV-serielikhet hittar inte jag.
Generellt tycker jag det händer lite för lite i stycket, harmoniskt sett, men det är väl iofs vitsen med filmmusik ibland?
Tycker det låter finfint om detta.
Emulator:
håller faktiskt med wernborg om det mesta, framförallt trioltrumman där.
Kanske lite basigare stråkar som kör unisont med pizziicatot i början? skulle ta bort lite midifeel kanske.
Dock är det hela grymt väl sammansatt och komponerat. Mycket bra!
Dividend:
snabblyssning:
Snygga utpanoreringar av instrumenten, snyggt intensitetshöjande stämning.
Lite för mjäkig trumsektion, för att vara hollywood ;)
Finns ingen melodi, vilket iofs gör det marschaktiga än mer marschaktigt. Ja jo, men visst. Rambo sitter uppe i sequoian och väntar på fienden..
Kören låter bättre än vad jag lyckas med, men ändå synth..
Snyggt avslut!
Eddi:
Något beknt är det över tongångarna men nä vet inte vad. En blandning mellan Freja och Starwars kanske
Eko
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida