Forum > Demolåtar

equality & ydderF - Bodil

<< < (11/19) > >>

Eddi:

--- Citat från: equality skrivet 30.06.2009, 22:29:52 ---
--- Citat från: 91:an skrivet 30.06.2009, 20:46:41 ---Bastuban har lite väl synthigt ljud samt spelas inte på dixielandmaneér. Vandrade basgångar över flera takter är sällsynt i genren . Riktiga stompkänslan fås om man bara spelar på ettan och trean precis som baskaggen, det ger luft mellan varje ton, jag skulle prova det. Övrig instrumentering och sång, superbt! :)

--- Slut citat ---

YES! Jag testade 1:an och 3:an nu och du har som vanligt helt rätt rytmprofessorn! Ny version alledeles strax högst upp. Tusen tack igen Janne!  :wub:

--- Slut citat ---
Vilken tur att jag höll truten då - ska bli spännande att höra med rätt tuba-komp.
Eko

Bengan_gbg:
EQ: sången är mycket bättre...tuban känns lite "trög" och lite för synthig liksom - eller...äh...jag tycker den är lite småputtrig nu låten...men det jag vill åt är "ooomp - tjoff" i både tuba och bastrumma....

fy fan vilken pedagog man är...

equality:

--- Citat från: Bengan_gbg skrivet 01.07.2009, 00:08:54 ---EQ: sången är mycket bättre...tuban känns lite "trög" och lite för synthig liksom - eller...äh...jag tycker den är lite småputtrig nu låten...men det jag vill åt är "ooomp - tjoff" i både tuba och bastrumma....

fy fan vilken pedagog man är...

--- Slut citat ---

:P Bra att du är det... Jag har ingen aning om bastubans väl och ve!  :blink: Trumman kanske jag kan ändra. Du menar en sån där magkagge som nån i en marschorkestrar har? 

Bengan_gbg:
jag var ironisk eq- jag har ingen aning om hur jag ska förmedla vad jag "hör" liksom....men ja...ett lite tydligare tryck på trumman och mer ooooompphf i tuban...lite mer attack tror jag man kan säga...och lite hårdare baskagge...hajaru??  men det är möjligt att jag är helt fel ute.

equality:

--- Citat från: Eko skrivet 30.06.2009, 23:39:52 ---Vilken tur att jag höll truten då - ska bli spännande att höra med rätt tuba-komp.
Eko

--- Slut citat ---

Ja det vet i tusan om det blev rätt... Samplingsbiblioteket skulle behöva renoveras och så är det ju erkänt knepigt med blåsinstrument.  

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion