Forum > Demolåtar

equality & ydderF - Bodil

<< < (19/19)

equality:
Clemens: Helmer Bryds var goa gubbar. Skulle vara kul med nån slags Dixielandversion men ydderF:s banjo och steelguitar duger bra!  :D

hogge:
Har jag missat detta??
Så många svar att jag inte orkar gå igenom tråden för att se om jag kommenterat detta tidigare...
Oavsett - det här är riktigt skiiiiiitbra... Konstigt, men så är det..
Det här ju något som man kan höra från ett inhyrt liveband på High Chaparall.. Och om så hade varit så hade jag slängt en hel del pengar i "tiggar-hatten"...

Som vanligt är Ditt gitarrspel helt utan anmärkning. Jag tycker också att sången är skitbra. Även falsetten som, inte bara är snygg, utan passar perfekt till låten..

En kanonlåt detta!!  :wub:

mahan:
Näemen TJOU!
Detta  gott mig förbi i april, eller dill, kanske lite till, men bara en gång till, bara du vill...
Absolut fantastico lurendreijerilåt. Underbar låt som gör en kå...opparpannalik självfreundlik.
Jisses va gla man blir av denna sortens lir
lixom tjoufadderittan
fem fingrar i vedlidret
och värmen e säkert där!
Mycke mer kan jag inte säga,
bara för er att fortsätta er greija
One for the money
two for the schow
now I think I have to go....

to go.....

to go

............................. ..........

to go.......

toooooo      late......................... ..

........I know :mellow:

VÄRLDSUPPENBARASTE SNYGGASTE UPPENPUPPAROCKIDITOHITISANICE HIT!!!!!!!    buffff

h.  johan

Dividend:
Jag undrar när låten är FÄRDIG? :D
Det är en Bodil-låt med lustig test och falsett, som i och för sig är grymt bra!
Gillar verkligen, men själv lägger jag inte så mycket musikalisk möda på enkla låtar. (Vilket i och för sig kanske inte är så bra, men man måste ju göra tid för de gånger man sitter med grymma låtar! Så funkar jag, men kanske inte så för dig förstås..)

Ta det inte negativt. Jag är bara så ivrig, väntar på invigningen av den definitiva Bodil! :)

Nu laddar jag hem senaste verren, det kan vara samma som jag kommenterade förra gången. Då sa du att den inte var klar än? Vad tänker du fixa mer på denna?

Skall kolla tråden också. 7 sidor...

edit: Gitarren (ljudet) låter väldigt väldigt bra! KAnske nåt att skriva om i wikin? :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion