Forum > Demolåtar

equality & ydderF - Bodil

<< < (12/19) > >>

91:an:
Javisst stompar det rätt nu och extra plus med den lekfullhet det stompar på! Går det att hitta bättre tubasamplingar så är låten hemma! :P

equality:

--- Citat från: Bengan_gbg skrivet 01.07.2009, 00:13:38 ---jag var ironisk eq- jag har ingen aning om hur jag ska förmedla vad jag "hör" liksom....men ja...ett lite tydligare tryck på trumman och mer ooooompphf i tuban...lite mer attack tror jag man kan säga...och lite hårdare baskagge...hajaru??  men det är möjligt att jag är helt fel ute.

--- Slut citat ---

Jag tror jag fattar. Tittar man på wav-spåret på bastuban är det inga transienter alls utan ungefär som en cello i bild om du förstår hur jag menar. Tror inte jag kan fixa det men det fanns ju lite andra ansatser i samplingen. Ska kolla... Marsch-kagge skall jag försöka hitta nån stans. Thnx igen Bengan!

91:an Tack vare dig jag uppmärksammade tubspelet. Thnx again my friend!

equality:
Hittade en bastuba med bättre ljud!

cykeln:
Den här pärlan har jag missat (hade en tids paus för ett tag sedan)

I mina öron är detta hur bra som helst
En låt född ur ett gudabenådat ögonblick
Så egen men så omedelbart tillgänglig
Som en del har nämnt så tänker man på Daydream, When I´m 64, men kanske också på lite jugband music - In the summertime parat med dixieland. Skulle kunna vara en av de bättre låtarna med Sveriges jazzband med Gösta Linderholm.
Texten sitter perfekt ihopgift med melodi och känslan i musiken.
Bara att gratulera till ett mästerverk!
Om det finns någon rättvisa i världen borde du få en riktig bastuba på denna

Harmonica mike:
Hej igen.

Blev tvungen att lyssna på sist verren med bantat tuba lir..Japp,91:an har rätt.Nu låter det riktigt bra!

Vet inte varför jag faller för denna låt..Den har något som tilltalar mig i rytm och text,en glad låt helt enkelt.Bra arrad och bra lirad,finns inte så mycket mer att säga.Nu sejvar jag denna.

Thanx Mikey för en schysst låt.

Om du vill peta i mixen,så kapa bort sista ljud skrapet från guran efter att låten tagit slut..petitesser iofs..I övrigt är det perrens.

Mvh
Micael

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion