Forum > Demolåtar

equality & ydderF - Bodil

<< < (10/19) > >>

91:an:
Bastuban har lite väl synthigt ljud samt spelas inte på dixielandmaneér. Vandrade basgångar över flera takter är sällsynt i genren . Riktiga stompkänslan fås om man bara spelar på ettan och trean precis som baskaggen, det ger luft mellan varje ton, jag skulle prova det. Övrig instrumentering och sång, superbt! :)

Dividend:
Den är liiiite synthig kanske, medhåll. Men alltså kompositionsmässigt moment funkar den bra, dixielandmanér oaktat.

equality:

--- Citat från: 91:an skrivet 30.06.2009, 20:46:41 ---Bastuban har lite väl synthigt ljud samt spelas inte på dixielandmaneér. Vandrade basgångar över flera takter är sällsynt i genren . Riktiga stompkänslan fås om man bara spelar på ettan och trean precis som baskaggen, det ger luft mellan varje ton, jag skulle prova det. Övrig instrumentering och sång, superbt! :)

--- Slut citat ---

YES! Jag testade 1:an och 3:an nu och du har som vanligt helt rätt rytmprofessorn! Ny version alledeles strax högst upp. Tusen tack igen Janne!  :wub:

Bengan_gbg:
91:an hann före - och satte dessutom en musikalisk beskrivning på det. Lite mer tryck o studs där tror jag gör susen!

equality:

--- Citat från: Bengan_gbg skrivet 30.06.2009, 22:43:24 ---91:an hann före - och satte dessutom en musikalisk beskrivning på det. Lite mer tryck o studs där tror jag gör susen!

--- Slut citat ---

Tyckte jag det blev nu!  :rolleyes:  :huh:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion