Forum > Demolåtar
equality & ydderF - Bodil
equality:
LÅTNAMN: Bodil
ARTIST/GRUPP: equality
GENRE: stompjazz?
LÅTLÄNGD: ca 2 min
KOMPOSITÖR: e
PRODUCENT: e
EV. MEDVERKANDE: ydderF på banjo och lapsteel
INSPELNINGSÅR: 2009
FORMAT: mp3
Skissartat försök till putslustig(?) stompjazz. Kan tänka mig bastuba och mässingsorkester om det är någon som har en i bakfickan. Låten skulle kanske förlängas med solo och ett längre stick? Tacksam råd och synpunkter. Jag har varit dålig på att feedbacka men det skall bli bättre.
090701: Ny version med "bastuba" och sången uppustad. Bättre? Tacksam synpunkter om nån orkar i värmen... :rolleyes: puh!
För dominant? För mycket spel (som vanligt)??
091223: Låten har byggts ut med ydderF:s banjo, knästålsgitarr och några stämmor på slutet.
mixuz:
Kul låt med relaxad sång :) Det hade nog låtit bra med en tradjazz trombon till
Harmonica mike:
Tjenare Mikey.
Jo men detta går hem hos mig.Glad låt som rullar på fint.Härligt med falsett skutten.
Lite falsk sång på några ställen dock,en bättre tagning så har du den.I botten(mixen)så har du ett litet kraftigt stomp på basen eller baskaggen.Lätta lite där via eq:n(ett par db) så har du mixen.
Oyyeeeaah:t på slutet - läckert,bluesigt och helrätt.
Schysst jobbat!
Mvh
Mike
equality:
mixuz: Kul att du tycker den är kul. Det var lite av tanken. Trombon? JA! :wub:
HM: Tackar! Jag vet första versen var jag jäkligt osäker på sångmelodin och hade ingen tid igår och sjunga klart. Blir omtag på det. Eq:n i basen ska kollas också. Bra feedb som alltid Micke!
karl:
Mitt emellan McCartney och Magnell (man hör dina influenser) placerar jag denna pärla...dock kan sången slipas på men visst tuba vore nice, bra stick, bra gitarrspel....
Allt gott / karl
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida