Forum > Demolåtar
equality & ydderF - Bodil
Aettan:
Hey ytterligare ett mästerverk, bastuba ja varför inte men ärligt talat så funkar det här mycket bra som det är.
Rattlesnake:
Skön låt, jag får lite associationer till "Daydream". Sommarmusik på nåt sätt.
Mässingsblås skulle sitta som en smäck i vissa passager, riktigt oMIDIg trombon vore kalas, men jag tycker även att något mer instrument skall ligga i grunden. Det är lite tomt i mellanregistret just nu.
Första falsettskuttet är kul och överraskande, men det tappar lite av sin tjusning sedan. Kanske variera refrängerna lite, så du inte sjunger på samma sätt varje gång?
Edit: eh, jaa, stick skulle också vara trevligt, det blir lite väl kort nu. Moll skulle nog jag testa.
bow35:
Har svårt med att du avslutar så många meningar med att gå ner i tonläge. "träffa mig en gång till" så går du ner på "till". Men det är nog medvetet gjort av dig. Ville bara säga vad jag hade svårt för.
asti:
Kul, härlig låt du fått till här! Tycker också sången är riktigt bra i sann Magnell-anda!
Sänk basen något och höj trummorna lite, tycker jag. Skön gitarr!
Visst skulle det sitta fint med trombone, klarinett och trumpet på det här, men det är säkert inte lätt att få det att låta som ett "riktigt" tradjazzband med de glidande tonövergångar som krävs för det! Dragspel är ju ett alternativ! :)
/Asti
Eddi:
Haha :lol: härlig låt och bra text skulle vilja etikettera åt Corneliushållet om man nu måste det. Räcker väl att säga att det var en Eq-låt helt enkelt. Lite finputs på denna och kanske ett musikaliskt stick innan "segla utan vind" skulle fullfärdiga låten - instrumentering kan jag för lite om för att tycka nåt. Snyggt med falsettgrejerna (och modigt).
Eko
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida