Forum > Demolåtar

equality & ydderF - Bodil

<< < (5/19) > >>

Aettan:
Jag skämtar verkligen inte, ska man ge kritik så ska det finnas något att kritisera oxå. Man kan ju tycka vad man vill om musik men om du tänker efter så finns det nog ganska mycket du skulle vilja säga även om på tok för många "riktiga" studioproduktioner. Kort sagt tycke och smak kan ju va som baken men en sak är säker och det är att jag i mitt 55 åriga liv har hört förbaskat många "riktiga" låtar som inte ens kommer i närheten av den här i något avseende. Det kanske man skulle ta med i beräkningen när uttrycker sig kritiskt på forum som det här. Kort sagt det blir liite larvigt, man måste kunna höra själva låten oxå och inte bara peta i detaljer som för en genomsnittskonsument (det är väl dom vi skriver för eller?) är helt betydelselösa och inte för fem öre skulle avgöra om dom diggar låten/arret/produktionen/framförandet eller ej.

Ursäkta E  :D det var inte meningen att dra igång något här, jag får bjuda på middag eller nåt som plåster på såren. Du är oxå välkommen Wernborg  :D

Wernborg:

--- Citat från: Aettan skrivet 02.06.2009, 04:38:32 ---Jag skämtar verkligen inte, ska man ge kritik så ska det finnas något att kritisera oxå. Man kan ju tycka vad man vill om musik men om du tänker efter så finns det nog ganska mycket du skulle vilja säga även om på tok för många "riktiga" studioproduktioner. Kort sagt tycke och smak kan ju va som baken men en sak är säker och det är att jag i mitt 55 åriga liv har hört förbaskat många "riktiga" låtar som inte ens kommer i närheten av den här i något avseende. Det kanske man skulle ta med i beräkningen när uttrycker sig kritiskt på forum som det här. Kort sagt det blir liite larvigt, man måste kunna höra själva låten oxå och inte bara peta i detaljer som för en genomsnittskonsument (det är väl dom vi skriver för eller?) är helt betydelselösa och inte för fem öre skulle avgöra om dom diggar låten/arret/produktionen/framförandet eller ej.

Ursäkta E  :D det var inte meningen att dra igång något här, jag får bjuda på middag eller nåt som plåster på såren. Du är oxå välkommen Wernborg  :D

--- Slut citat ---
Håller inte med dig, men det skulle säkert vara skitball över ett par kalla.  :D

Harmonica mike:
Aettan:
Fördelen med KR är att - om flera säger samma sak så ligger det något i resonemanget.Sen är det upp till trådskaparen om man gör något åt det hela.I denna låt så är vi samstämmiga,sången surar/darrar lite.Micke kan sjunga så en omtagning blir perfa.
Givetvis så är det smaksaker var man skall ge sig i en mix/prodd,men en bra låt och ett bra framförande kräver en bra mix och vice versa för att göra helheten rättvisa.
Om jag ser till den tid jag spenderat här,så har det varit värt varenda sekund då det gäller mina proddar.Vidare så hör jag utvecklingen som andra gör via de tips de fått,KR är fantastiskt.
Sen håller jag med Wernborg,ryggdunkeriet får inte bli allenarådande.Då tappar vi utvecklingen av alstren.KR är och förblir(hoppas jag) ett musik forum för utveckling av mix och proddar och lite teknik snack.
Myspace och dylika forum finns ju,om man tycker att man nått taket för när det är perfekt.Jag har långt dit.

Kritisera och rosa - helt valfritt efter förmåga och kunskapsnivå/intresse,jag ser inget larvigt i det Göran.Men visst retar jag mig ibland på vissa mixar som går offentligt,samt olika radiostationers sound - men då byter jag kanal istället för att slänga mig på telefonen och ringa upp vederbörande ansvarig  :),ja du fattar.

###############

Sorry för lite OT där Micke..

Jag inväntar nästa mix.

Mvh
Micael

91:an:
Väldigt kul låt, Helmer Bryds Eminent five, Robban Broberg och Magnell  :D Du står med ena foten i detta eminenta gäng! Bastuba? Ja man kan även tänka sej dej ackompanjerad av ett studenttradjazzgäng. Sången är tydlig och inlevelserik, vill gärna hylla den! 

equality:
Wernborg: Jag är alltid lika tveksam till mig själv som sångare och skulle behöva lägga ner mer tid på detta. Sången läggs oftast på sist av allt när man i övrigt är spyfärdig på låten och då finns inget tålamod. Detta är bara en skiss så jag lade inte ned så mycket möda ändå. Jag gör ytterligare några tester. Lite delade meningar om falsetten som jag nog vill behålla men skall försöka slipa till övergångarna något så att deinte låter så markerade. Kul att du gillar låt och text som sådan. Bodil var också nöjd och är jag också glad för.  :)
Aettan: Tack för att du uppskattar sång och spel. Det finns väl alltid olika uppfattningar om saker och ting och så skall det väl vara... Det är väl förresten min tur att bjuda dig på middag? Ta med guran! Häng på Wernis!  :D
HM: Hellugnt Micke! Kommer så småningom en ny mix. (Jag skall bara hyra en blåsorkester...  :P)
91:an: Tack kompis! Helmer Bryd tillhör verkligen mina idoler. Man skulle ha lärt sig klarinett eller nåt. De verkar ha så jäkla kul på de där studentorkesterfestivalerna.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion