Forum > Demolåtar

equality & ydderF - Bodil

<< < (4/19) > >>

Åsa:
En rätt kul låt, medryckande sådär  :)
Kan inte säga vad som mer kan tillföras, du hade ju lite idéer där och ja visst, men den funkar i det här enkla formatet med tycker jag. Lite filande på sången kanske, men i stort sett håller den som den är. Låter skönt glatt avslappnad tycker jag  :)

equality:
Aettan: Tack för väldigt vänliga ord. Ska jobba med arret.
Rattlesnake: Kul med associationer till John B Sebastian, en makalös låtskrivare. Som sagt mässingsorkester vore kul. Svårt att få till samplat. Kan nog vara rätt att variera falsett mot bröstregistret. Inte tänkt på det. Bra feedback. Stort tack!
bow35: Var inte helt klar över hur du menade men fattade av emulators inlägg. Kan vara värt att variera där ja. Ska kolla vid nästa sångpålägg.
asti: Bra förslag! Kul att det gillas. Skall försöka fixa till sången.
Eko:  :D Modigt? Ja kanske det. Tur man är ganska anonym fortfarande trots irl-träffar då  :D Thnx Eko!
martinm: Är det inte?  :rolleyes: Kul att du gillar falsetten. Tack!
Emulator: Jo fasen försökte lite bluesiga glidningar men har ingen naturlig fallenhet för det som vissa andra... Melodin skall nog nötas in som du säger. Men så var väl inte texten?  :o :D. Och "puss på näsan" vad skall jag rimma på dårå?  :D -_-
freddy: Jordgolv nästan va? Vet inte genren men det är tydligen inte stompjazz då. Kul att du gillar falsetten. Kul att du nämner R Broberg trodde fler skulle associera till honom. Kul feedb Freddy! Thnx!
Dividend: Kul att du tycker det. Tack!
Åsa: Skönt, glatt avslappad var nog själva tanken. Kul att du tycker så och visst finn det ytterligare att göra fr a vad gäller sången. Tack Åsa!

Wernborg:
Kalasbra låt. Din "When I'm sixtyfour" kanske?

Tycker inte att falsettsången håller alls. Du kanske har det i dig, men nuvarande tagning är lite skakig.

Skojiga textreferenser också.

Bra bra.

Aettan:
Jag måste säga att fattar inte överhuvudtaget vad ni pratar om när ni pratar om jag det är bra men sången .... Har lyssnat ett par gånger till nu och den här är bland annat en av dom första från E där jag inte tycker att det spelas för mycket, det här låter färdigt ang arret och liret och förbaske mig oxå sången. Sluta larva er nu nog hör ni väl eller?

Ursäkta E men ibland blir det lite larvigt när det gäller kritiken på den här typen av forum, den här är bra i alla avseenden en riktig pärla helt enkelt.

Wernborg:

--- Citat från: Aettan skrivet 02.06.2009, 00:26:15 ---Jag måste säga att fattar inte överhuvudtaget vad ni pratar om när ni pratar om jag det är bra men sången .... Har lyssnat ett par gånger till nu och den här är bland annat en av dom första från E där jag inte tycker att det spelas för mycket, det här låter färdigt ang arret och liret och förbaske mig oxå sången. Sluta larva er nu nog hör ni väl eller?

Ursäkta E men ibland blir det lite larvigt när det gäller kritiken på den här typen av forum, den här är bra i alla avseenden en riktig pärla helt enkelt.

--- Slut citat ---

Hoppas du skämtar. Det är väl vitsen med ett forum, att få kritik på det man gör? Inte bara ryggdunk?

Ofta tycker jag att KR är bevis på motsatsen. Alldeles för mycket positiv okritisk feedback. Inte denna tråden dock.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion