Forum > Demolåtar

Do you feel

<< < (4/7) > >>

SYNTH:
Du är kan allt får till sköna låtar karl alltid kul och lyssna in dina alster, hoppas andra ut i vida
världen får upp ögonen också för dig! :)

Wernborg:

--- Citat från: karl skrivet 23.05.2009, 13:37:08 ---Fisk??? B) Jag förmodar att du syftar på Marillionsångaren...har aldrig lyssnat in mig på honom eller Marillion för då det begav sig var det för mycket plagiat på dom stora G....larvigt nu i efterhand men det blev aldrig av, får väl ta och börja nu. Någon platta att rekomendera?
Ska ta tag i "popsen" men kunde inte använda crossovern i Cubase, får mecka med något annat eller öka latensyn på ljudkortet ,tror den står ganska snålt...
Dividend...visst kan du gå med i min fanclub, sätt in 1500 spänn på konto #12345678910 så får du nyheterna via mail före alla andra  B) :unsure:
Allt gott/ karl
--- Citat från: Wernborg skrivet 22.05.2009, 22:13:55 ---Jag hör samma klickljud som Eko.

Väldigt vackert. Måste få namedroppa lite. Fish!!!!!!

--- Slut citat ---

--- Slut citat ---

För mig var Marillion mer original än Genesis som jag alltid tyckt varit skittråkiga.  :lol:

Kolla in Fish - Vigil in a wilderness of mirrors. Finns på spotify.

Haregott.

karl:
I will.../k

Callander:
Är det flanger eller jättekort delay du lagt på sången? Inte min favoriteffekt. Jag hade själv testat lite mer obehandlad sång (det är inte dåligt sjunget så du kan gärna visa lite mer av "råvaran"!) och lämnat lite mer utrymme för den genom att dra bort lite övre mellanregister och diskant på andra saker. Ett diskret och långt delay hade varit mitt val men allt detta är en smaksak.

Under "whyy" vore det snyggt med kvinnokör av något slag. Jag är lite inne på att Kate Bush skulle platsa i denna låt... (Ta det som en komplimang :))

Oh well bara mina subjektiva åsikter.

Marruschkka:
00:45 samt 00:54..klockrent..studsade till där..vilken häftig refräng :wub:

Som vanligt vaggas man in i behag.

Den här vill jag gärna höra live ;)

Kan verkligen inte höra nåt som borde förbättras-nä.

/Marr

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion