Forum > Demolåtar
Do you feel
karl:
Har inte haft tid i studion ett tag nu pga arra om gamla låtar så dom funkar live ...men igår tog jag en sväng förbi och då kom denna...ett första utkast....vad tros? funkar funkar inte?
Allt gott / karl
do you feel
Avslappnad:
--- Citat från: karl skrivet 21.05.2009, 22:11:06 ---Har inte haft tid i studion ett tag nu pga arra om gamla låtar så dom funkar live ...men igår tog jag en sväng förbi och då kom denna...ett första utkast....vad tros? funkar funkar inte?
Allt gott / karl
do you feel
--- Slut citat ---
Nära, nära känns det som. Väldigt mysigt stämning, rackarns snyggt arr. Dock överröstar stråkarna din röst när de kliver in. Möjligen skulle du joddla lite med reverbet på sången, den ligger inte riktigt i samma rum som resten. Upplever andra vändan som något mer reverberad, vet inte varför.
Tycker absolut att låten fungerar, rasande snyggt! :)
Eddi:
Ännu en skön Karl-låt härlig. Ett par funderingar över mixeriet då den brumlar ganska mycket i nedre registret både röst och toner. Plockguran till höger borde upp lite i volym, vänster plockgurea traskar på bra. Stråken tävlar med rösten om utrymmet kanske kan lösas med att ta upp den en oktav - visst den är dramatisk som den ligger men som sagt krockar lite väl mycket. Stämmorna till vänster något för tysta (och enligt mig för fåtaliga - älskar ju dom)
And thats the comments from Huddinge
Eko
equality:
Jättesnyggt. Refrängen är sanslöst begåvad och ger mig samma klumpkänsla som Lennons Julia, en slags (mar)drömsk underström, accentuerad av swell-celli och sångens glidande.
Jag har inga synpunkter på arr, mix eller framförande. Låter helt färdigt i mina öron. Mästaren har fattat penseln igen! Gott!
Harmonica mike:
Hej Karl.
Kul att du fick lite tid till ett nytt alster.
Låten funkar kanon på mig.Grabbarna har sammanfattat mixen bra,så rattar du lite efter deras devis så har du den.
Riktigt läcker stämning i denna.
Mvh
Micael
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida