Forum > Färdiga produktioner

Rattlesnake feat Marruschkka - Valan

<< < (11/13) > >>

Gurano:
Schysst stycke - snyggt gjort av er båda.
Denna borde ni se som tämligen färdig. Det finns inget stort att kommentera, tycker jag.

Men jag kan inte låta bli att tycka ändå ;)

* Börjar inte Marruschkkas första ord lite konstigt? Vet inte vad det är men nåt e det??
* Sen tycker jag inte om det korta trumpetstycket (eller vad det är) på ca 3 min 10 sek. Jag tycker oxå att stycket inte borde ha med de sista 2-3 sekunderna. Verket borde sluta vid braket strax före absoluta slutet - men detta är naturligtvis bara min smak som spökar.

Kul att lyssna på - denna sparar jag

Ha det gott
Gurano

Dividend:
Jo, återkommer till denna ibland.. Det klart bästa du gjort i denna genren, trots ostinatot..

Men jag måste klaga lite också nu när jag lyssnat x antal ggr.

timpanin i början, meloditimpani åsido, är den inte i lite för jämn nivå? :) Den låter nämligen lite stel, eller så är det ovant med ljudet den gör..

Rattlesnake:
Equality
Tack för de orden! När jag lyssnar på låten själv efter att ha låtit den vila ett tag, inser jag att en viss inspiration till ljud och oljud nog kommer ifrån orkestern sysslar på "I am the walrus".

Gurano
Kul att du ville lyssna, du som gör ju lite liknande grejer själv (vad man kanske kan kalla modern men ändå tonal klassisk musik).

Ja, när jag lyssnar igen på sången så kan jag nog tycka att första ordet "Arla" låter lite otydligt. Är ju ett svårt ord att uttala tydligt, skall man betona "r":et som i en pilsnerfilm, eller bara låta "l":et vara tjockt som i vanligt talspråk?

Det är en trumpet som gör en "fall off", kanske vanligare i jazz än klassiskt, men jag petade in den och andra "fula" instrumentljud för att symbolisera kaoset vid jordens undergång. Den vill jag inte ta bort.  :mellow:

Sista trippeltonen är en orkestersampling i sin helhet. Du reagerar troligen på att den skiljer sig lite klangmässigt från resten, då det säkert förekommer instrument där som inte finns i låten i övrigt. Kunde inte låta bli att peta in den där när jag hittade den i det nyinköpta samplingsbiblioteket. Jag är också inne på att ta bort den, blir nog så om jag gör en till mix.  :)

Dividend
Tack ännu en gång för berömmet. Och för att jag numera vet att ostinato inte är en maträtt. ;)

Jo, nog finns det skönhetsfläckar på denna också, jag kommer inte ihåg om timpanit är spelat eller klickat, men nog kan det vara så att det råkade bli icke-humaniserat. 

Marruschkka:
Jag vill tacka jag oxå, Eq: Trevligt, jag tycker oxå det känns musikal över detta ljuvliga stycke :rolleyes:

Gurano:Hi hi..jag och mina ingångar..det var sannerligen inte lätt att starta från ett ord som Arla..men det får gå ändå, tack du, och för att du gillar det här :)

Divi: Ostinato eller ej, skickligt gjort detta, ni är båda riktiga höjdare på att få till underbara stycken, och jag håller med dej att det här håller en helt egen klass :P

Det är bara att hoppas att det kommer nåt mer i liknande stil från dej mr Rattle :D
Tack för gott samarbete-som vanligt då :rolleyes:

/Marr

Dividend:

--- Citat från: Rattlesnake skrivet 06.08.2009, 11:26:25 ---jag kommer inte ihåg om timpanit är spelat eller klickat, men nog kan det vara så att det råkade bli icke-humaniserat. 

--- Slut citat ---

Jag menar att det (tyvärr) låter som en sampling som är lagd i en rad efter varandra... Kanske klickat skulle jag gissa på då :)

Men det är förstås en petitess

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion