Forum > Färdiga produktioner

Rattlesnake feat Marruschkka - Valan

<< < (13/13)

Rattlesnake:

--- Citat från: cykeln skrivet 27.08.2009, 09:53:14 ---Denna har jag missat (som så mycket annat)
Kort sammanfattning: S-bra!

Riffet/Temat inleds redan av pukorna och tas sedan upp stråkarna
Snygg och kreativ/omväxlande instrumentering runt detta
Vid 191 kommer det lite stråkar som påminner om Flux fiddlers som Lennon använde en del på någar skivor - kul
Bra sång med känsla från Marre
Stycket har något hotfullt längtande över sig
Mycket bra gjort!

Att några ljud är lite syntetiska står jag ut med - man hör hur det kunde låta med riktig orkester

--- Slut citat ---

Tack cykeln! Jag måste kolla upp Flux Fiddlers, noll koll faktiskt!

Vid tillfälle tänkte jag lägga över denna till nya versionen av Garritan, så jag skulle vara värdefullt att veta vilka instrument du tycker låter syntetiska. På introdelen introdelen tycker jag själv det finns saker att jobba på, men är det även senare?  :rolleyes:

cykeln:
I början vid ex 27 är det en fiol till vänster
Vid 158 är det något blås
Nu hör jag villen dynamik det är i stycket - Bra!

Rattlesnake:
Ja, nu hör jag - fiolen gör ett omotiverat volymskutt och trumpeten har en klippt syntetisk attack. Tack för det.  :)
Ja, vad gäller dynamiken har ju brist på det varit problemet med många av mina låtar, denna blev dynamisk men jag vet egentligen inte riktigt varför. Kan vara det beror på att jag använde två pluggar här, och rätt många instrument fast inte samtidigt.

Marruschkka:

--- Citat från: Rattlesnake skrivet 27.08.2009, 10:25:23 ---
--- Citat från: Marruschkka skrivet 27.08.2009, 00:35:48 ---
--- Citat från: ydderF skrivet 26.08.2009, 11:19:46 ---Kjempe bra, Klapperslangen och Maruschkka!
Stykket är hur coolt som helst!
Jag är inte så fortjust i plugins ljuden, men åt andra hållet, man får ju inte tag på et plugin som låter som det real deal heller.
Om inte man har et par hundra tusen kronor på konto? :wacko:
Anyway, det låter bra nok til å få en ide om hur det kan låta, och jag är imponerad!

--- Slut citat ---

Dejeligt med norsk :P
Tack du Ydderf, jag är störtförtjust i den här musiken, och jag säjer det igen då: meeera mr Rattle, när du får tid då :rolleyes:

/Marr

--- Slut citat ---
Hej Marre,
Ja, jag vet... det finns ett embryo till en del 2, jag skall ruva lite på det så kanske det kläcks något.

--- Slut citat ---

Åååh...ruva på mr Rattle..jättespännande :rolleyes:

/Marr

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion