Forum > Färdiga produktioner

Rattlesnake feat Marruschkka - Valan

<< < (12/13) > >>

ydderF:
Kjempe bra, Klapperslangen och Maruschkka!
Stykket är hur coolt som helst!
Jag är inte så fortjust i plugins ljuden, men åt andra hållet, man får ju inte tag på et plugin som låter som det real deal heller.
Om inte man har et par hundra tusen kronor på konto? :wacko:
Anyway, det låter bra nok til å få en ide om hur det kan låta, och jag är imponerad!

Rattlesnake:
Hej Freddybakåfram,
Tack för lyssning och att du grävde fram denna. ;) Kul att den går hem i Norge med.

Ja, man önskar ju att man kunde lägga lite mer pengar på ljudbibliotek, men samtidigt är det ju bara en emulering av en orkester, det är ju den äkta varan man skulle vilja ha. I vilket fall är det riktigt roligt att pussla ihop sån här musik (rekommenderas). Jag har bara hållit på ett par år, och innan dess var det bara pop och rock.

Marruschkka:

--- Citat från: ydderF skrivet 26.08.2009, 11:19:46 ---Kjempe bra, Klapperslangen och Maruschkka!
Jag är inte så fortjust i plugins ljuden, men åt andra hållet, man får ju inte tag på et plugin som låter som det real deal heller.
Anyway, det låter bra nok til å få en ide om hur det kan låta, och jag är imponerad!

--- Slut citat ---

Dejeligt med norsk :P
Tack du Ydderf, jag är störtförtjust i den här musiken, och jag säjer det igen då: meeera mr Rattle, när du får tid då :rolleyes:

/Marr

cykeln:
Denna har jag missat (som så mycket annat)
Kort sammanfattning: S-bra!

Riffet/Temat inleds redan av pukorna och tas sedan upp stråkarna
Snygg och kreativ/omväxlande instrumentering runt detta
Vid 191 kommer det lite stråkar som påminner om Flux fiddlers som Lennon använde en del på någar skivor - kul
Bra sång med känsla från Marre
Stycket har något hotfullt längtande över sig
Mycket bra gjort!

Att några ljud är lite syntetiska står jag ut med - man hör hur det kunde låta med riktig orkester

Rattlesnake:

--- Citat från: Marruschkka skrivet 27.08.2009, 00:35:48 ---
--- Citat från: ydderF skrivet 26.08.2009, 11:19:46 ---Kjempe bra, Klapperslangen och Maruschkka!

--- Slut citat ---

Dejeligt med norsk :P
Tack du Ydderf, jag är störtförtjust i den här musiken, och jag säjer det igen då: meeera mr Rattle, när du får tid då :rolleyes:

/Marr

--- Slut citat ---
Hej Marre,
Ja, jag vet... det finns ett embryo till en del 2, jag skall ruva lite på det så kanske det kläcks något.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion