Forum > Färdiga produktioner
Rattlesnake feat Marruschkka - Valan
Dividend:
Fick hem nästan hela filen (4.12min), pga mitt dåilga bredband som är fixat på måndag, och min recension är som följer:
MArre sjunger bra. Instrumenteringen helt ok.
saknar mer variation, framförallt pga ostinatot som går genom hela arret. Marre hjälper till där. MOtivet är samma rakt igenom hela låten (till 4.12)
Pukorna, eller vad det skall låta som, tycker jag du skall byta mot annat ljud.
Men det är VÄLDIGT bra! Skönt att lyssna på både som bakgrundsmusik och fokuserat.
MaxB:
Bra arrangemang med klassiska instrument och bra musikidé som du klarar att plocka in i dessa instrument. Jag gillar vandringarna med dynamiska övergångar från ett tema till ett annat.
Stark sång och bra med omväxlande körinsatser. Även där leker du Marre med rösten, så att den förvandlas till "olika instrument".
Kul samarbete och bra insatser! Rösten har Eko sagt ska eq:as upp vid 1-2 kHz och det kompletterades av Yllets kommentar. Lite mera brightness på sången önskar jag också.
Marruschkka:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 15.05.2009, 21:38:58 ---Tjena Rattlet och Marre.
Fick liksom en liten chock nu..Detta var ta mig tusan lysande!
Håller med Åsa,Marres absolut bästa sång tagning av de jag hört.Bra sound på sången och framfört med ohygglig feeling - kanon helt enkelt.
Sen kompositionen Rattlet,genialt.Jag är mållös.Vet inte vad jag skall skriva.Överlägset bland det bästa jag har hört på Kr i denna genre.Jag gillar ju klassiskt så för mig är detta kanon,sejvar givetvis denna.Vilket lysande samarbete!
Mången tack.
Mvh
Micael
--- Slut citat ---
Men snälla..rara..vilken recension..där fick vi så vi nästan teg..eller hur mr Rattle :rolleyes:
Tusenfalt tack för dina ord Micael..sånt går rakt in i hjärteroten..och får stanna där. You made my day!!
Men blir jag inspirerad så lägger jag in allt krut, det får Rattle mej alltid att göra, en eloge till dej för det!! Så himla spännande musik du alltid får till, en stor förmåga har du här.
Vill oxå verkligen tacka Clemens, Yllet, MaxB, Eko, Divi, ni inspirerar till nya gärningar i musikens tecken ;) :P
/Marr
stajo:
Bra ihopknåpat detta, favoritavsnittet är nog 1.04-1.14 snyggt hur slingorna binds ihop.
Kanske tycker jag stackatto-stråken känns lite hög i volym detalj ju.
Marres röst passar mkt bra till det här, snyggt speciellt vid 2.30.
Men som sagt bra jobbat och jag plockar ner ännu en till samlingen.
/S
asti:
Väldigt bra det här! Är mest imponerad av skiftningarna i dynamik och instrumenteringen med så fin sammansättning av stråkar, blås och rytminstrument! Marre gör också en jättefin insats med inlevelsefull sång med fin känsla!
Partiet vid ca 180 är fantasifullt och ger variation mot det genomgående temat.
Jag kan inte hitta något att anmärka på här. Skitbra!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida