Forum > Färdiga produktioner

Rattlesnake feat Marruschkka - Valan

<< < (3/13) > >>

Rattlesnake:

--- Citat från: Eko skrivet 15.05.2009, 21:33:46 ---Ojojojoj vilken fantastisk låt - underbar - bra instrumentalisering och bra framfört av Marre men jag tycker henns röst ska Eq:a upp lite vid 1 till 2 k då kanske du måste kompensera med en liten sänkning av volymen - men det blir renare och kanonbra.

Ja denna gillade jg mycket
Eko

--- Slut citat ---
Hej Eko,
Tack för de fina orden, det värmer... :wub:
Sångfilen jag fick av Marre denna gång var av ypperlig ljudkvalitet, jag tror jag bara skar en gnutta bas och den satt direkt i mixen. Ingen kompessor heller. Skulle detta vara pop eller rock så skulle jag nog ha presat rösten lite som du föreslår, men jag tycker den blev så skönt naturlig så här, så jag är tveksam till åtgärden. Det skulle också flytta fram henne i ljudbilden, men jag tänker mig ljudbilden snarare som en stor scen med många musikanter, en stor kör och en röststark sångerska. Den bilden tror jag blir lite förstörd om jag vässar sången. Men jag noterar din synpunkt. Tack för feed.

Rattlesnake:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 15.05.2009, 21:38:58 ---Tjena Rattlet och Marre.

Fick liksom en liten chock nu..Detta var ta mig tusan lysande!
Håller med Åsa,Marres absolut bästa sång tagning av de jag hört.Bra sound på sången och framfört med ohygglig feeling - kanon helt enkelt.

Sen kompositionen Rattlet,genialt.Jag är mållös.Vet inte vad jag skall skriva.Överlägset bland det bästa jag har hört på Kr  i denna genre.Jag gillar ju klassiskt så för mig är detta kanon,sejvar givetvis denna.Vilket lysande samarbete!

Mången tack.

Mvh
Micael

--- Slut citat ---
Ehh...  :wub:
Nu är det jag som är mållös... Vilken recension... Jag har inte varit med om något liknande...  :wub: :wub: :wub: Tack Micael.

Rattlesnake:

--- Citat från: Clemens skrivet 15.05.2009, 22:05:30 ---Inte min genre direkt..men spännande att lyssna på..Marre har man ju hört nu några gånger..och ofta i liknande sammanhang..och detta borde ingå i ett större sammanhang..vore ju hur kul som helst att se detta som en del i en musikal.eller en modern opera...vet att jag skrivit liknande kommentarer förut, men får den känslan..imponerande! /C

--- Slut citat ---

Hej Clemens,
Tack för att du ville lyssna fast det inte är din genre, det är open minded.  :) Modern opera är en häftig tanke, tyvärr kommer jag nog aldrig att kunna realisera något sådant då min fantasi inte brukar räcka till mer än fyra fem minuters material.

Åsa:

--- Citat från: Rattlesnake skrivet 15.05.2009, 23:56:40 ---
--- Citat från: Åsa skrivet 15.05.2009, 20:46:20 ---OJ maffigt var det här!!Och lite annorlunda, vilket är positivt menat. Jättebra!
Ska lyssna igen, det enda jag tänkte på nu var att det skulle vara snyggt med lite delay på marre, avsluten på meningarna blev liksom bara tvärslut. Skulle vara jättesnyggt om dom fick sväva ut lite. Snyggt sjunget marre, en av dina bästa insatser jag hört tycker jag  :)

--- Slut citat ---

Jag noterar att du inte sa något om kören. Hihi.

--- Slut citat ---

Ja nä det gjorde jag ju inte, tokigt! För jag satt ju och tänkte på hur imponerad jag var av dom när jag lyssnade!!! Verkligen så snygga!! Så bra mixat också, är förvånad själv att jag inte nämnde dom.  ;)  :D

Well done, med allt  :)

(men klura på delayet tycker jag)

Yllet:
Tycker nästan att pukan är lite komisk hahaha - paooowoo, paooowoo, man hör att den är konstgjord. Hade personligen försökt hitta ett annat ljud till den, mörkare/dovare och med mer kraft.

Fin dynamik i låten. Har lite svårt att höra vad som sjungs, om det handlar om att sången ligger för långt bak eller att stråkarna/arret är för starkt vet jag inte, troligen det första. Hur har du eq:at sången i förhållande till andra, mycket som bråkar runt tydligen? 1000hz och uppåt?

För mig spelar det egentligen roll att jag inte hör texten, tycker låten är bra ändå. Och mixen känns lättlyssnad och behaglig.

/Jon

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion